mslello Skrevet Oktober 28, 2022 Share Skrevet Oktober 28, 2022 6 serie er tøft 😎💪 Husker godt denne, nesten ny på BMW treff i Trondheim. 650i med litt Hartge snacks 🤩 Marius2002, sveigis, Ampera og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 28, 2022 Share Skrevet Oktober 28, 2022 21 timer siden, Kvasi skrev: Er det noen forskjeller mellom årgangene av F31 bortsett fra LCI på slutten av -15 og at de første vel kom med N47, og er nå B47 en bedre motor? Vurderer å kjøpe en LCI med +- 200k km Det kan se ut som stereo/navi ble oppdatert etterhvert og det er ID6 fom 2017. Noen som vet? Og, hva er egentlig forskjellene på de forskjellige, er vel NBT et eller annet på alle LCI men er det verdt å se etter en bil med ID5 over ID4, og evt ID6 over ID5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2022 Melder meg også inn i e63 fancluben din @sveigis. Jeg vurderte faktisk flere før jeg kjøpte Z4, men utvalget og pris her hjemme var ikke helt det store. Fant et par pene i Sverige som var til vurdering, men fikk liksom ikke fingen ut. Jeg hadde LCI som et absolutt krav, og da er ikke bensinmotorene de aller beste. Var derfor i all hovedsak 635d jeg var interessert i, og i motsetning til @Ron Jeremy tror jeg denne passer veldig bra til denne type bil. Kikket litt på 650i også, men da er man på en litt annen pris, og man bør være forberedt på at en større jobb kan komme motormessig. Velger man derimot en 2004-modell, gjerne 645i tror jeg absolutt man kan få seg en morsom og komfortabel bil for en grei penge. @Carlsius fikk jo virkelig sin til å skinne. mslello, Carlsius og sveigis reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 28, 2022 Share Skrevet Oktober 28, 2022 25 minutter siden, awt skrev: Kikket litt på 650i også, men da er man på en litt annen pris, og man bør være forberedt på at en større jobb kan komme motormessig. Velger man derimot en 2004-modell, gjerne 645i tror jeg absolutt man kan få seg en morsom og komfortabel bil for en grei penge. @Carlsius fikk jo virkelig sin til å skinne. Såvidt jeg har forstått så er N62TU bedre enn N62, så hvorfor er 645i innafor men ikke 650i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2022 For min del var ikke 645i aktuelt grunnet alder uansett, derfor den ikke ble nevnt i den sammenhengen. Videre får man en 645i for rundt 100K med litt tålmodighet, da kan man kanskje tillatte seg litt mer «utfordringer». Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 29, 2022 Share Skrevet Oktober 29, 2022 14 timer siden, awt skrev: Jeg vurderte faktisk flere Dette var gøy å lese awt.😊 Igjen er noe med de som tiltrekker meg . Kunne egentlig tenkt meg å finne en som et prosjekt ,men da måtte det blitt en 630 og det hadde jeg levd lett med . Et v8 prosjekt hadde nok blitt for avansert både skru og kostnadsmessig .. Så hvem vet ,kanskje vi begge har en e63 en vakker dag ?😊 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 29, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2022 Ja, plutselig. Marius2002 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2022 Share Skrevet Oktober 29, 2022 E63 har jeg dessverre aldri likt selv om jeg faktisk har lyst til å like modellen. 6-seriens tilbakekomst etter den fantastiske E24 modellen var litt av en milepæl, men spesielt bakenden på bilen ødelegger alt for meg. Man kunne mene mye om E60 og hvordan Chris Bangle ødela bakenden på den modellen, men med E63 gikk det helt galt etter min mening. Innrømmet - i dag synes jeg at E60 er en temmelig fin BMW modell, men det synes jeg på ingen måter den gangen for 20 år siden da modellen kom på markedet. Kanskje blir E63 også en dag en fin modell, men jeg tviler. Når dette er nevnt tenker jeg at E63 ellers er en ganske kul modell og spesielt nå som man ikke behøver å betale all verden for en slik BMW med stor motor. Etter min mening kan E63 lett bli ganske harry med for store/feil felger så det beste er som alltid å beholde den så original som mulig. sveigis, Werther og tambur4 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 29, 2022 Share Skrevet Oktober 29, 2022 51 minutter siden, Fredrik skrev: E63 har jeg dessverre aldri likt selv om jeg faktisk har lyst til å like modellen. 6-seriens tilbakekomst etter den fantastiske E24 modellen var litt av en milepæl, men spesielt bakenden på bilen ødelegger alt for meg. Man kunne mene mye om E60 og hvordan Chris Bangle ødela bakenden på den modellen, men med E63 gikk det helt galt etter min mening. Innrømmet - i dag synes jeg at E60 er en temmelig fin BMW modell, men det synes jeg på ingen måter den gangen for 20 år siden da modellen kom på markedet. Kanskje blir E63 også en dag en fin modell, men jeg tviler. Når dette er nevnt tenker jeg at E63 ellers er en ganske kul modell og spesielt nå som man ikke behøver å betale all verden for en slik BMW med stor motor. Etter min mening kan E63 lett bli ganske harry med for store/feil felger så det beste er som alltid å beholde den så original som mulig. Jeg tenkte akkurat det samme som deg litt tidligere Fredrik . Og husker spesielt når den kom ,så tenkte jeg det samme som når e39 kom i sin tid at er det mulig å lage noe så skuffende og stygt ? Men etterhvert begynte jeg å like e39 og nå er det jo det samme med e63 her . Jeg tror at man kan få mye bil for lite penger om man leter og velger rett her . Men ja tenkte helt likt som deg 😊 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2022 Share Skrevet Oktober 29, 2022 (endret) @sveigisDet er jo mulig at du ser noe som jeg ikke ser med E63 og jeg tok jo feil med E60. E39 satt forøvrig som et skudd for meg første gangen jeg så den dog kanskje med et lite unntak av designet på forlysene, men på den tiden var det jo kun E36 som hadde et designmessig komplett visir foran forlysene (dette kom først med faceliften i 1998 på E38). Når dette er nevnt er det etter min mening ingen tvil om at E63 tilhører de BMW'ene som har et litt mer krevende design. Den har ikke bare rette linjer og symetri som en tilfeldig Audi. Jeg har definitivt problemer med å balansere dette i relasjon til at designet på bilen ikke faller til ro for meg kontra ønsket om å være progressiv (åpen for nye ideer). Et veldig godt eksempel i denne sammenhengen er designet på E38 kontra E65. E38 er konservativ i formen (hovedsakelig en videreutvikling av E32). Linjene er rette og intet forstyrrer symetrien. E65 derimot er alt annet enn konservativ og enkel i linjene. E63 mye mer av det samme og dermed falt jeg helt av lasset (i likhet med ganske mange andre). På den annen side elsker jeg E85 og har alltid gjort dette. Den modellen er kanskje også den mest hårete Chris Bangle modellen med praktisk talt ingen stramme tyske rette linjer. Trolig handler dette mest om forventninger. En liten, snerten og åpen Z4 kan helt fint slå ut håret designmessig, men et stramt og sint Autobahn monster skal liksom være konform og maskulin i formen (i alle fall for 20 år siden). Endret Oktober 29, 2022 av Fredrik RNJ og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 30, 2022 Share Skrevet Oktober 30, 2022 På 28.10.2022 den 22.58, awt skrev: Melder meg også inn i e63 fancluben din @sveigis. Jeg vurderte faktisk flere før jeg kjøpte Z4, men utvalget og pris her hjemme var ikke helt det store. Fant et par pene i Sverige som var til vurdering, men fikk liksom ikke fingen ut. Jeg hadde LCI som et absolutt krav, og da er ikke bensinmotorene de aller beste. Var derfor i all hovedsak 635d jeg var interessert i, og i motsetning til @Ron Jeremy tror jeg denne passer veldig bra til denne type bil. Kikket litt på 650i også, men da er man på en litt annen pris, og man bør være forberedt på at en større jobb kan komme motormessig. Velger man derimot en 2004-modell, gjerne 645i tror jeg absolutt man kan få seg en morsom og komfortabel bil for en grei penge. @Carlsius fikk jo virkelig sin til å skinne. Takk for hyggelig kommentar @awt! Det er ikke mye om E63 her på forumet så morsomt å se flere er fan av det spesielle Bangler utseende. Jeg er jo E63 gal så er på min andre 645ci nå, men den må dessverre selges da jeg vil kjøpe E63/E60 M6/M5. Den lå til salgs som Norges billigste 645ci og her har ALT blitt fikset på motoren men det ser ikke ut som ny potensiell kjøper bryr seg så mye om det. Noe som er veldig synd på disse N62 motorene da verkstedsregninger fort kan bli 6-sifret for å fikse alt. Skulebollen, mslello, papertiger og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 30, 2022 Share Skrevet Oktober 30, 2022 @Carlsius for en griselekker E63! Bøsne biler dette, pleier å møte en året rundt på vei til jobb, det er alltid like hyggelig å se den på veien. Hvordan er disse å kjøre kontra E60? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 30, 2022 Share Skrevet Oktober 30, 2022 33 minutter siden, papertiger skrev: @Carlsius for en griselekker E63! Bøsne biler dette, pleier å møte en året rundt på vei til jobb, det er alltid like hyggelig å se den på veien. Hvordan er disse å kjøre kontra E60? Jeg synes den kjørte ganske likt til en tilsvarende motorisert E60. Det merkes at disse to modellene er nært beslektet, likevel så er det gjort nok med E63 til at den ikke bare føles som en 2 dørs 5-serie 😀 Jeg med flere synes ikke E63 er en pen bil, men jeg synes den er både tøff og stilig. En bra 2+2 Coupe 👍 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 30, 2022 Share Skrevet Oktober 30, 2022 Om noen kommer over ett godt tilbud på snøfres, ikke kjøp😅 Var såpass lite smart at jeg stressa meg avgårde og straksoverførte 5k for og sikre meg dette kuppet, var jo selvsagt svindel og pengene ser jeg vel aldri igjen 🙄 Igår knerta jeg fiberkabelen til huset under graving, så har vert en dyr helg 100% selvpåført dette🙈 uglefossen, MGunders, Maxmek og 4 andre reagerte på dette 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Oktober 30, 2022 Share Skrevet Oktober 30, 2022 Surt, har handlet mye på nett/finn, blitt lurt en gang for rundt 500. Skulle brukt resten av livet på å funnet jævelen med snøfresern.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå