Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.motor.no/aktuelt/kjorte-dyr-porsche-i-grofta-if-nektet-erstatning/259030
 

Helt utrolig at man er nødt til å ta hyre egne eksperter for å få noe igjen på forsikringen. «Noe» i det tilfellet er jo hele 4,5 millioner. Er jo åpenbart en kar med mye ressurser, men det har jo ikke hvermannsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

https://www.motor.no/aktuelt/kjorte-dyr-porsche-i-grofta-if-nektet-erstatning/259030
 

Helt utrolig at man er nødt til å ta hyre egne eksperter for å få noe igjen på forsikringen. «Noe» i det tilfellet er jo hele 4,5 millioner. Er jo åpenbart en kar med mye ressurser, men det har jo ikke hvermannsen. 

Håper rettferdigheten seirer og mannen får det han har krav på. Å legge vekt på det vitnet som ble forbikjørt kan de ikke gjøre. En hver forbikjøring med en slik bil vil fortone seg som "aggressiv" pga lyd og utseende på bilen. 

Men jeg lurer på hva som skjedde med vraket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2023 den 23.16, Fredrik 90 skrev:

Synes de bildene så photoshopa ut..🤔

Det er nok ikke det. Carat Duchatelet er et Belgisk firma som konverterer biler, da gjerne luksusbiler. Herunder Mercedes/Maybach, Land Cruiser, Range Rover og lignende. Eksteriørmessig ser de ikke ut med høynet tak, men interiørmessig så er det ganske snasent om man ikke vil kjøre selv. Litt too much for min del, men jeg vil vel aldri være i kundegruppen. Bilene er selvfølgelig pansret.

Her en Maybach X223 konvertert til Carat 500, den er 50cm lengre og 10cm høyere enn X223. Jeg tror de kaller det for "parade-tak", derfor hevet tak til passelig å stå igjennom takluken.IMG_2570.thumb.jpeg.202d174573dff15b24d01d08ecadd065.jpegIMG_2571.thumb.jpeg.e6be5c87a4ce0ef3f8e611ec646be01e.jpegIMG_2572.thumb.jpeg.fc1c7acc0a65589dfcad6999638868c8.jpeg

 

Og fra en annen vet-ikke-hvilken-modell.

IMG_2573.thumb.jpeg.96b9fc874a1af62ed6c449380af2de7c.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, da har man vært på nok en garantijobb med Tesla etter utsettelse på utsettelse. De rydder opp til slutt. Men, jeg fikk testet nye TM3 Highland. Med "mer premium plassering av koppholdere" :lol: Men det var et steg i riktig retning med tanke på opplevd kvalitet og setene var mye bedre. Det gikk overraskende greit å ha blinklys på ratt, men girvelger på skjerm er jo ikke bra. Litt klassisk bil vil jeg ha. Tight og grei og bedre fjæring enn den "gamle". Jeg liker derimot den gamle bedre utseendemessig, men fikk følelsen av litt mindre Donald Duck i den nye. Men har ikke møtt noen i den nye enda, så har ikke fått sett. Noen glansbilde blir de jo aldri uansett :lol: 

Men, med vinterhjul så er man oppe i 600’ for denne. Da begynner andre modeller å melde seg i siktet (for litt til så er man på en pent brukt i4 middels utstyrt, evnt høyere km-stand og mer utstyr). 

Garantitid går ut i august 2024, saumfarer finn.no en gang i uken eller så. Og spørsmålet om å beholde fram til BMW Neue Klasse eller bytte til sommeren svirrer i hodet hver dag. Ender nok med å beholde, mest fornuftig om jeg tør. Heldigvis drivverk og batterigaranti til 2027. Vurdering, vurdering.

Eller så kan jeg høre på Facebook-ekspertene. Her fra en sak om en misfornøyd TMY-kunde.🤔

IMG_2587.thumb.jpeg.edb785b76561775394aa65632e8531db.jpegIMG_2586.thumb.jpeg.a615549bcb9a613b0a441ab85a24865d.jpeg
 

God helg 🍻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Fredrik 90 said:

Jeg har nå ventet på å få bytta EGR på tilbakekalling siden i sommer, Bavaria bare trekker på skuldrene når jeg stadig etterlyser at noe må skje. Nå vet jeg hvordan det er å eie Tesla 😅

Er ikke så mye mer å gjøre enn å smøre seg med tolmodighet. Jeg har timer for begge bilene i slutten av måneden for både EGR og airbag, men tviler på jeg får det byttet før utpå nyåret. Første gang jeg hadde time var i august… 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...