Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Ok, ikke min bil, men mye brukt av meg. Jeg tror faktisk dama er den "lykkelige" eier av den eneste VW ID3en i landet som både har hatt et oljefat og en M30 motor og girkasse i bagasjerommet 😂🤫

Det skulle ikke forbaust meg om det er den eneste i verden når jeg tenker meg om 🤔

IMG_1283.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykende ferskt bilde fra datteren min som sendte det .

Den har det stadig like bra :

IMG_1227.thumb.jpeg.50cab85b646dc6d959e1976e0045ee53.jpeg

Og vips så kjente jeg savner røske langt nede hjerteroten !😩

Så fant trøsten i å finne frem serviceheftet og ser i det nå ,samt hemmelige videoer som jeg har lagret etter at meg og Mini har vært i Mexico med den 🌴🌴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En etterlengtet vask, og Fusso viste seg bak all driten som en å virkelig kunne stole på. Fabelaktig så fort ting slipper med den under👌🏻 og det med første skikkelige vask siden vokspålegging for mer enn 2 mnd siden 🙈 

Først kun Prickbort og skumlegging, god vannskrekk bare her:

IMG_0018.thumb.jpeg.1cadbe764088512e34c0971777fd43d0.jpeg

Så ferdig håndvasket

IMG_0019.thumb.jpeg.ec852e9e5aded30667a4cc6e2b710b35.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MagnusAG99jeg hadde E-golfen inne for godkjenning av senkesett i dag selv, som har stått på bilen i 5 år nå. Må bare berømme kontrolløren ved Billingstad Trafikkstasjon som ikke hang seg opp i at datoen på 4 hjulskontrollen var merker 01.01.1970, og at lysjusteringen var noe off (dette skal jeg ta på service på fredag). Pluss at etter 5 år på norske vinterveier var ikke akkurat fjærene nye, så det å merke vognkortet med nummere på fjærene var ikke så farlig så lenge de var lesbare. Så på vognkortet skal det bare stå «svarte fjærer. Høyde 330 mm / 355 mm». Utrolig smertefritt og et hyggelig besøk må jeg si. Vedtaket for godkjenning var på plass i Digipost en time senere etter kontroll. Helt knall! :D 
 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dusy skrev:

@MagnusAG99jeg hadde E-golfen inne for godkjenning av senkesett i dag selv, som har stått på bilen i 5 år nå. Må bare berømme kontrolløren ved Billingstad Trafikkstasjon som ikke hang seg opp i at datoen på 4 hjulskontrollen var merker 01.01.1970, og at lysjusteringen var noe off (dette skal jeg ta på service på fredag). Pluss at etter 5 år på norske vinterveier var ikke akkurat fjærene nye, så det å merke vognkortet med nummere på fjærene var ikke så farlig så lenge de var lesbare. Så på vognkortet skal det bare stå «svarte fjærer. Høyde 330 mm / 355 mm». Utrolig smertefritt og et hyggelig besøk må jeg si. Vedtaket for godkjenning var på plass i Digipost en time senere etter kontroll. Helt knall! :D 
 

 

Yea, var en mye mer positiv opplevelse enn det jeg forventet det kom til å bli på Hafslund Trafikkstasjon også. For meg kommer det til å stå "Godkjent med heve-/senke sett. Farge på fjær svart. Avstand hjulsenter til skjermbue foran/bak 350/340 mm. Kjøretøyet er godkjent med varierende innpress for enkelte aksler/felger." Så kommer det også til å stå en merknad om motoreffekt av en eller annen grunn etter det, selv om bilen ikke er tune`a, litt rart. 

Jeg er også glad for at kontrolløren ikke stilte spørsmål når jeg viste han fakturaen fra BilXtra, fordi de skiftet da også effekteksosen min tilbake til det originale bare for kjøretøykontrollen så jeg ikke skulle få mangellapp. Så det sto rett under der det sto om skiftning av fjærer, med store bokstaver "BYTTET EFFEKTEKSOS TIL ORIGINAL EKSOS FOR KJØRETØYKONTROLL". Jeg så han leste det, men han ignorerte det haha. 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å kjøre skikkelig bil i dag! Haterne vil sikkert argumentere med at elbil ikke er skikkelig bil, men opplever denne som enda mer kurant på glatta enn 545e'en var. Steike, så glatt det var på partier i dag! Det endte med at folk stoppet langs veien fordi de ikke turte å kjøre videre. Køen gikk i 30 i 80-sonen, og likevel gikk det frem og tilbake i veibanen 😬 Nesten ren bil fremdeles også etter at den fikk et etterlengtet bad i går. Saltlaken (som likevel ikke gjorde jobben sin i dag) har gjort sitt beste for å ødelegge, selvsagt. image.png.7b89b6c70eac3848ea0ec349b38a277e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det passer dårlig og man må gjøre BMW ting. Men kan prise seg lykkelig for at man har brukt høsten på å isolere garasjen så man kan faktisk stå inne i bare genser uten å fryse ihjel. Bare kjipt at dynamo til bilen er umulig å oppdrive til lands..

IMG_20231219_184356.thumb.jpg.2fb489143fdc680f31cbe3aeaf261d90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keramisk coating gjør virkelig jobben. Dette er andre berøringsfrie vask og dritten bare renner av. Sparer lakken for masse vaskeriper som man får om man må håndvaske bilen hver gang man vasker. På med Autofoam skum, spyle av, på med Surfex HD avfetting blandet 1:10 og spyle av…ren bil 👍 Har en tommelregel på hver tredje vask er berøringsvask. Til slutt så vil man jo få en tynn trafikkfilm små må tas for hånd 😀

IMG_0522.thumb.jpeg.ed6f301479f389e0ef066b04437c8626.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...