Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

@BMW E93, nå E63:-) Ikke godt å si, kom på lang strekka ned mot angst svingen i full gass også kjente jeg motoren hostet og harket så ser jeg opp i speilet og eneste jeg ser en en stor sky. Litt som formel1 bilene når de havarerer.. 

Snodige er jo at motoren fungerer helt fint etter dette, ingen ulyder eller noe men den ryker i ny og ne. Autotech mente det kunne vær en bagatell at bilen har fått for mye olje ved en service slik det har lagt seg litt olje rundt om som ved større g krefter flytter på seg og kommer inn i innsug/turboene etc. Sjefen Kim tok bilen selv og kjørte og mente alt var ok, ingen fare sier han og sa jeg kunne ut å kjøre for å blåse rent. Men menst jeg står i pit på tomgang så ser jeg olje nivået synker og synker og valgte derfor og avslutte alt videre.
 

Jeg måtte etterfylle 0.5L olje på vei til på Lesja, da havnet nivået på rundt midten og vekslet mellom midten og enda et høyere nivå, og under det som skjedde på Rudskogen osv så havnet det under minimum igjen. 
 

Fikk bytta Porsche mot Porsche som en trøst IMG_6765.thumb.jpeg.9178a8c6e1e1876a5f61b8c5faf2f439.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Virker ikke å være veldig holdbare de nyere Porsche motorene, synes stadig jeg leser eller hører om bytte av motorer etter havarier eller andre alvorlige feil. Det er ikke noe BMW kvalitet over dette tydeligvis 😉😅

 

Du kan alltids kjøpe deg noe gammelt luftkjølt fjas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snagg30 skrev:

@BMW E93, nå E63:-) Ikke godt å si, kom på lang strekka ned mot angst svingen i full gass også kjente jeg motoren hostet og harket så ser jeg opp i speilet og eneste jeg ser en en stor sky. Litt som formel1 bilene når de havarerer.. 

Snodige er jo at motoren fungerer helt fint etter dette, ingen ulyder eller noe men den ryker i ny og ne. Autotech mente det kunne vær en bagatell at bilen har fått for mye olje ved en service slik det har lagt seg litt olje rundt om som ved større g krefter flytter på seg og kommer inn i innsug/turboene etc. Sjefen Kim tok bilen selv og kjørte og mente alt var ok, ingen fare sier han og sa jeg kunne ut å kjøre for å blåse rent. Men menst jeg står i pit på tomgang så ser jeg olje nivået synker og synker og valgte derfor og avslutte alt videre.
 

Jeg måtte etterfylle 0.5L olje på vei til på Lesja, da havnet nivået på rundt midten og vekslet mellom midten og enda et høyere nivå, og under det som skjedde på Rudskogen osv så havnet det under minimum igjen. 
 

Fikk bytta Porsche mot Porsche som en trøst IMG_6765.thumb.jpeg.9178a8c6e1e1876a5f61b8c5faf2f439.jpeg

Har du garanti som dekker dette? Forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Snagg30 skrev:

Autotech mente det kunne vær en bagatell at bilen har fått for mye olje ved en service slik det har lagt seg litt olje rundt om som ved større g krefter flytter på seg og kommer inn i innsug/turboene etc.

Dette er ren svada man ikke engang bør forvente fra et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...