Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, Haug530D skrev:

Ble ikke så fet når den ble kortere og kortere iallefall :P 

Nei , det er ikke alt den gjør så bra på gpt, det er kansje mulig å unngå, men den gjør mye rart, den fikk plutselig f80 front i ett av forsøkene på endre farge .

Endret av skoglund
Skrevet

Nydelig bil, men ganske stiv pris, ja. Kjenner dog ikke til bilen. Hva gjør deg for øvrig skeptisk på japansk import?

Skrevet
20 minutter siden, Gabz skrev:

Nydelig bil, men ganske stiv pris, ja. Kjenner dog ikke til bilen. Hva gjør deg for øvrig skeptisk på japansk import?

Kilometerjuks, hovedsakelig. Når all dokumentasjon er på japansk så er det umulig og vite, eller sjekke.. 

SpontanEmil har heldigvis allerede fått roet seg, og innser at den blir for lik min e34 med 4 seter. Tenker nok også at en plass mellom 250-300 er mer riktig pris.. 

Skrevet

@Skulebollen

Japan er vel det siste i landet i verden jeg ville vært skeptisk til å kjøpe bil ifra. Japanere er ett litt annerledes folkeslag, alle som har reist litt i verden (og klarer å skille en Japaner fra en Kineser) vet at disse folka er ganske unike. Det japanske samfunnet bygger på enormt høy tillit, respekt og renslighet. Folk låser ikke dørene sine, lommeboka kan ligge på bardisken og eiendelene sine tar man eksepsjonelt godt vare på. Bil er ett statussymbol og tilstanden på denne reflekterer hvordan du er som person, derfor tar de aller fleste Japanere stor stolthet i å ha ren og strøken bil. Du har helt sikkert Google translate på telefonen din som hjelper deg med oversette bilens papirer. 

Problemet med å kjøpe E32 750i fra Europa er at du kan nesten være sikker på at den har hatt en klassereise i løpet av sine 35 år. Det startet gjerne bra hos en bankdirektør i Frankfurt, pendler frem og tilbake langs Autobahn samt ferieturer til Gardasjøen. Så blir E38 750i lansert og vår E32 blir byttet inn og havner nå hos en entreprenør i Baden Wuttenberg, derfra går den videre til en tyrkisk teppeselger i Hamburg som får fetteren sin til å utføre vedlikehold i kjelleren til mora, derfra går det videre til en hallik i Berlin som kjenner en fyr som har en bror som har en svoger som skrur km teller fra 297 000 km til 145 000 km. Så går ferden til Norge hvor den kjøpes av Kjell på Vinstra som driver med kjøp og slag av gull, den går derfra raskt videre til Mohammed på 22 år i Oslo, her stjeles den av Tveitagjengen og brukes i ett ran. Mohammed vil ikke ha bilen tilbake etter at David Toska og vennene hans har brukt den som askebeger. Bilen havner hos en polsk bruktbilselger i Fredrikstad som stiller km stand tilbake fra 236 000 km til 145 000 km. Freddy "dop dealer" fra Arendal kjøper bilen og ragger rundt på Sørlandet og leverer "varer", Freddy havner i fengsel så bilen står i carporten til mora hans på Saltrød i 2 år. Bilen selges så for å gjøre opp gjeld til en annen lokal kjeltring fra Froland, bilen havner så hos en Litauer som kjører den hjem til Litauen for en god lakk strekk. Bilen ser bra ut nå og kjøpes av Glenn, en BMW entusiast fra Ålesund som betaler 189 000,- for en pen 1990 E32 750i som kun har gått 157 000 km og har strøkent servicehefte. 

Skrevet
32 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Ingvaldsen Nå må du kjenne din besøkelsestid. Alle Ingvaldsenrøde biler blir henvist rett til Lesja. 

Har sluttet å kjøpe bil til full pris, frister heller ikke med n62 så klarer nok å stå over.

Skrevet
27 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har sluttet å kjøpe bil til full pris, frister heller ikke med n62 så klarer nok å stå over.

Nå får du så stor garasje at det er god plass til å skru eller M67-konvertere. :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...