Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Etter 2800 km i Tyskland og Danmark i påska var det godt å få spylt ren bilen i vårsola 👍 Det var 2800 interessante kilometer i ny bil og med uvant teknologi. La oss bare si at ladbar hybrid har sine soleklare fordeler, ulemper og noen overraskelser 😅

IMG_1057.thumb.jpeg.09cc9cb72e82891c7714ceeb24e81724.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Etter 2800 km i Tyskland og Danmark i påska var det godt å få spylt ren bilen i vårsola 👍 Det var 2800 interessante kilometer i ny bil og med uvant teknologi. La oss bare si at ladbar hybrid har sine soleklare fordeler, ulemper og noen overraskelser 😅

IMG_1057.thumb.jpeg.09cc9cb72e82891c7714ceeb24e81724.jpeg

Hvordan var forbruket på turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EspenM3css skrev:

Hvordan var forbruket på turen?

Havna på ca 1,1 l per mil. Men da gikk det mye i 160 km/t der det var lov, fikk heller ikke ladet noe på hotellene. Med penere kjøring og ikke over 130 km/t på motorveiene tror jeg den skal gå på under litern med grei margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Havna på ca 1,1 l per mil. Men da gikk det mye i 160 km/t der det var lov, fikk heller ikke ladet noe på hotellene. Med penere kjøring og ikke over 130 km/t på motorveiene tror jeg den skal gå på under litern med grei margin.

Dette høres ut som et forbruk uten elektrisk hjelp. Jeg forestiller meg at dette stort sett er situasjonen på langkjøring iom at ladetiden 10-80% er 4-5 timer. For å oppnå fordelen med hybriddrift må kjøredistansene være relativt korte og man må kunne lade jevnlig (typisk over natten eller mens man er på jobben). Alternativt kjører man bare rundt med 2-300 Kg ekstra dødvekt i form av et tomt batteri. Hvor mye går forbruket opp hvis bilen selv skal lade batteriet?

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...