Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Klages på for stor skjerm og på for mye skjerm overalt, har en bil lansert for 18 år siden ikke skjerm er det søren meg klaging også. Jeg mener nå at det ikke ser så "utrolig billig kjipt ut". Fin, ren linje, selv om cock-pit følelsen i E36 og E46 er litt bedre.

123464804_Msportint1.JPG.87bc5791cc25af3027c83654ac4324c3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de siste. Kjøpte meg en E92 325i i 2011. Den hadde alt det rette utstyret, men «manglet» iDrive. Det føltes først som et offer, men etterhvert som jeg hadde bilen lærte jeg meg å sette pris på det. Det så stilrent og pent ut. Mer rendyrket kjørefokus på en måte, og jeg savnet egentlig aldri noe. Da bilen ble solgt i 2018 var det til en kjøper som heller ikke så poenget med at det absolutt skulle være iDrive, og bilen gikk til en god pris. Har bilen skjerm originalt er det greit. Har den ikke skjerm, synes jeg det blir tåpelig å ettermontere noe som ser åpenbart ettermontert ut. Spesielt om det medfører å sage i dashbordet, slik at reversering blir umulig. 
 

Og ja. Nyere biler har for mye skjerm. Det er så fantastisk deilig og intuitivt å sette seg bak rattet på min gamle E39. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de siste her. Ja, jeg liker E9x med iDrive-dashboardet, men jeg hadde absolutt ikke brydd meg om den ikke hadde det om jeg hadde sett etter en sekser-eller åttermotorisert E9x i dag. Det er noe herlig nostalgisk å komme inn i en bil der ikke alt annet enn selve kjøringen tar fokuset. Og E9x-dashboardet uten iDrive er veldig pent designet i så måte. Minien jeg hadde hadde E9x grensesnitt, og den gjorde alt jeg ønsket, selv uten skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

Må si meg enig med de siste her. Ja, jeg liker E9x med iDrive-dashboardet, men jeg hadde absolutt ikke brydd meg om den ikke hadde det om jeg hadde sett etter en sekser-eller åttermotorisert E9x i dag. Det er noe herlig nostalgisk å komme inn i en bil der ikke alt annet enn selve kjøringen tar fokuset. Og E9x-dashboardet uten iDrive er veldig pent designet i så måte. Minien jeg hadde hadde E9x grensesnitt, og den gjorde alt jeg ønsket, selv uten skjerm.

Helt enig i det du skriver her, tenkte på det senest i dag når jeg kjørte ID3en til dama, ikke den største skjermen i den, men nok, mer enn nok. Deilig å sette seg i en bil med nøkkel som du vrir rundt, og knapper i midtkonsollen, som du finner uten å ta blikket fra veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peak skrev:

Klart det fungerer på en stor, poserende, vulgær SUV men samtidig viktig å forstå når nok er nok. 
Personlig er jeg stor fan av X7.

Absolutt! Men man kan gjør vulgære design element på en mindre bil uten å fullstendig ræv kjøre hele BMW som merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nei..nei...NEI!! Det kan ikke være meningen at dette greiene her skal koste så mye? Om den er aldri så strøken og fin, dette er 800 000,- for mye.

BMW 2002 | FINN.no

Det blir nok vanskelig for han og få den prisen men jeg tror ikke han går overskudd på den bilen. Er det noen som tar restaurering seriøst så er det han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en tror en skal få tak i en slik bil for 200 så bør en sette seg litt inn i hva ting koster. Det er jo ikke engang karrosseriarbeid og lakk i ett slikt prosjekt. En million er som så, men det sitter mange med penger rundt om i landet som skjønner at ting koster og ikke har noe problem å betale for det om ting er gjort skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ikke Finn, men kom på F30-F36-gruppa. Ikke hverdagskost dette, 335i GT :) 

IMG_2421.thumb.jpeg.de1373908d4a07b3bd48e8f8caeab885.jpeg

Har de ikke lært at en slik har Twin Scroll-turbo og ikke twin-turbo? :D Uansett kult. Og du får de "relativt" gunstig i utlandet, litt under radaren for vanlig 335/340i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...