Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er på tide E83 får litt oppmerksomhet 👍 Disse har stått litt i skyggen alt for lenge, en sånn med litt kraftig sekser er en veldig artig bil 😀

Enig. E83 er en undervurdert bil, men det overrasker meg likevel at bilen er nokså høyt priset (sammenlignet med storebror E53). 

5 timer siden, Tony Soprano skrev:

E83 har tålt tidens tann utrolig godt,design på denne er like aktuellt og moderne i dag også ! Steller litt med en E83 selv om dagen men skulle gjerne hatt en 3liter i denne 😊 Lurer litt på montere 20’’ Hartge & senk på  denne nå (ja de sprekker men liker å leve litt on the edge)😄 

Enig i dette. Dette gjelder for så vidt alt av Bangles design som virkelig fremstår som moderne den dag i dag. Man kan ikke tro at en ryddig E60/E65 er nesten 20 år gammel når man møter en i trafikken. Jeg sier go for både senk og felger (til tross for at jeg er litt skeptisk til sprukne Hartge-hjul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Sto på Esso å tanka opp 545en, så svinger det inn bak meg en Platinum grau E60 M-Sport pre LCI med dieselsekser. Var en stilig og velstelt herremann rundt på 70 som kjørte den, det lyste sånn "en eier siden ny". Bilen hadde originale litt slitte BR skilter uten sånn blått felt med flagg. Slår aldri feil, han har hatt bilen hele tiden tenkte jeg. Så kommer fyren ut og åpner med "Faen, du har jo V8er du...dem er det ikke mange av" 😂😂 Så går praten litt om bil og BMW, han har en 2005 535d som han kjøpte ny på Egil Stenshagen. Han var den første i Norge med 535d med M-sport påsto han, før denne hadde han E39 528i og E28 528i før der igjen...merka at han likte å skryte litt. Så spør han om jeg vil gjette hvor langt 535en hans har gått, når de spør sånn så kan den enten ha gått sykt lite eller sykt mye. Men bilen så jo brukt ut, i god stand men med steinsprut og litt matte frontlykter...typisk gammal E60. Tipper 250 000 km sier jeg, han gir tegn om at jeg må opp...350 000 km da? Neida..oppopp sier han og peker oppover med tommelen 😅 Så jeg foreslår 400 000 km....han ser lur ut og inviterer meg over til det åpne førervinduet for å se fasiten på kilometertelleren. 626 000 km lyser det mot meg i oransje tall...imponerende sier jeg. Så svarer han stolt...orginale turboer, orignal girkasse og original bakdiff.  Så forteller han videre at bilen får oljeservice for hver 20 000 km, han har hvert eneste år siden bilen var ny brukt den til pendling mellom hjemmet dems i Oslo og feriehuset dems på den franske Riviera. Enten står bilen der nede om vinteren eller så har han den i Norge om sommeren hvor han pendler mellom Oslo og hytta dems i Grimstad. Hjemme i Oslo kjører han Tesla Model S som han kjøpte ny i 2013, her var han også en av de første i Norge mente han. Men den Teslaen stolte han ikke på, derfor kjørte han BMWen på langtur da dette var en langt bedre bil enn den nyere Teslaen. Nå hadde han bestilt seg i4 M50, nå skulle Teslaen bort. E60en hadde ikke vært feilfri den heller, men som han sa så har den aldri stoppa for ham på de over 600 000 km han har kjørt bilen. I September kjører han bilen sydover igjen, den bilen skulle han kjøre til enten den eller han selv falt sammen 😅 Råkul type spør du meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Artig! Sto på Esso å tanka opp 545en, så svinger det inn bak meg en Platinum grau E60 M-Sport pre LCI med dieselsekser. ....han ser lur ut og inviterer meg over til det åpne førervinduet for å se fasiten på kilometertelleren. 626 000 km lyser det mot meg i oransje tall...imponerende sier jeg. Så svarer han stolt...orginale turboer, orignal girkasse og original bakdiff.  

 

Artig historie. Ofte møter man på interessante mennesker mens man fyller drivstoff. Kjenner typen du beskriver - eldre herremann som var førstemann i ditt og førstemann i datt. Har pratet med flere slike i Oslo...Mange som liker å blåse opp sitt eget selvbilde når de er ute og lufter seg.  Uansett er 626 000km imponerende. Selv i Tyskland ser man ikke E60/E61 med slik km. 

For mitt vedkommende husker jeg best når jeg sto og fylte på en Esso selv, så rullet det forbi en Toyota med en schwær svart kar i baksetet som ropte ut av vinduet med brei New York-dialekt "YEAH!!! CAPRICE MAN!!! YEEEAAAH"!!

Jeg flirte og fylte videre. Så kom han bort og slo av en laaaaang prat. Var en skikkelig New Yorker som var på familie-besøk i Norge ifbm 17-mai, og han var helt fra seg over å se en Chevrolet Caprice i lille Norge.   Allerede da, i 2017, begynte de å bli ganske sjeldne i New York (pga vinter og salting). Han prøvesatt og inspiserte bilen og var helt med...Noen personer husker man bedre enn andre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har noen tips om nettsider hvor man kan kjøpe deler som er brukte/står på biler som er krasjet osv? Om det finnes utenlandske sider som ligner på finndel.no 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

Noen her som har noen tips om nettsider hvor man kan kjøpe deler som er brukte/står på biler som er krasjet osv? Om det finnes utenlandske sider som ligner på finndel.no 

Denne tror jeg dekker mesteparten av norske bilopphuggere. https://www.bruktdel.no

Edit: Og denne dekker de svenske https://www.bildelsbasen.se

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Man kan si mye om syklister og syklister kan mene mye om elsykler. Men, til sitt bruk er elsykler genial. Baki marka er det som å ta skitrekket opp og ha det ekstra gøy ned :D 

8B439640-B926-4726-901C-7B15463E4BF7.thumb.jpeg.d458e72e72d31b41a7f5cfd618826497.jpeg
 

Samtidig har kanskje elsykkel den lille ekstra morofaktoren som skal til for de som sliter med å komme seg ut! 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...