mcbanan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5 minutter siden, Kvasi skrev: Hehe ja der har du et poeng! I min konkrete sak ble bilen min truffet av deler av et tak mens den var parkert på sin faste plass i et borettslag som var forsikret hos Gjensidige, som på sin hjemmeside gjorde et nummer av at en sånn forsikring dekket skader på private eiendeler som ble skadet, som feks biler som ble truffet av takras. Dette høyres ut som ein slik sak som ein av og til ser i media, der dei tek kontakt med Gjensidige på dine vegne og da rykker kommunikasjonsdirektøren ut og seier at her har det skjedd ein beklagelig saksbehandlingfeil og sjølvsagt skal du få erstatning🥸 Skulebollen reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden @BrokeBoi Etter å ha lest det som kommer frem her så tror jeg at du bare bør beholde din F90. Den er bedre skrudd sammen, har åpenbart færre feil, tøffere lyd, bedre andrehåndsverdi, morsommere å kjøre og går nesten like godt. Hvis målet er å spare penger, ha rimeligere bilhold og ett ønske om å ikke ha en rendyrket entusiastbil så er i4 M50 veien å gå. Mange tror at Taycan og e-tron GT kan erstatte en tilsvarende fossil bil som "leketøy", men de blir skuffet. Og da kan man like gjerne gå for en I4, den er bra bygget, kjører godt nok, ser bra ut, går mer enn godt nok og tilbyr mer for pengene. Du får en bra i4 med mye nybilgaranti igjen for prisen av en e-tron GT med garanti som straks utløper. Saltkjelen, Ron Jeremy, Snagg30 og 2 andre reagerte på dette 5
Kvasi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 15 minutter siden, mcbanan skrev: Dette høyres ut som ein slik sak som ein av og til ser i media, der dei tek kontakt med Gjensidige på dine vegne og da rykker kommunikasjonsdirektøren ut og seier at her har det skjedd ein beklagelig saksbehandlingfeil og sjølvsagt skal du få erstatning🥸 Har sendt henvendelse etpar plasser men det ser ikke ut som noen ønsker å stille spm ved Finansklagenemda. mcbanan reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 2 timer siden, Snagg30 skrev: Applauderer deg for å gidde dette! Ikke først gang du har gjort og helt sikkert ikke siste, elsker å lise slike innlegg. De lange meldingene du sendte meg når jeg var på jakt etter ny bil og R8 var et tema er og noe som burde vært i dagens lys. blir aldri R8 på meg etter den samtalen 😅 Hyggelig å høre Tror nok ikke Audi selgere rundt dette langstrakte land er så jævla begeistret for at jeg er så utfyllende i innleggene 😅 2 timer siden, BrokeBoi skrev: Må ærlig innrømme at du har snakket meg fullstendig vekk fra å kjøpe e-tron GT med kort eller ingen garanti, for denne listen var lang. Det var absolutt ikke meningen å skremme potensielle kjøpere på forumet her, men jeg er dessverre skrudd sånn at når noen spør meg om bil, så sier jeg alt jeg kan - på godt og vondt. Vil liksom ikke at noen som får tips fra meg skal komme en dag og si at jeg ga dem dårlig råd. Som da @Snagg30 spørte om råd rundt R8, visste jeg at han var drittlei sportsbiler som havarerte hver tredje trackday på Rudskogen. Da kan jeg liksom ikke "sugarcoate" det jeg ser, som f.eks at R8 kan være en vanskelig bil å eie når det bare er 3 stk merkeverksteder i hele Norge som har lov å skru på dem (hvor to er i Oslo). Har sikkert skremt mange potensielle BMW eiere blant venner og bekjente også, og kunne sånn sett like gjerne laget en like lang liste over ting som man må være obs på en F10(vet det er en mye eldre bil, men bare for å velge en godt likt BMW modell). Jeg personlig hadde vært mer redd for verditapet på de bilene enn potensielle feil. De tingene jeg nevner nå er som regel luket ut ila garantien, er jo sånn sett derfor jeg vet om dem. Kjenner flere som har hatt GT som bruktbil noen år, uten at de har hatt mye tull. Fellesnevneren har vært, fukt i lykter, PTC varmer, vifter eller skjevslitasje på bakhjulene (garanti på alt naturligvis). Endret 1 time siden av ///M-ini95 Dusy og BrokeBoi reagerte på dette 2
BrokeBoi Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden (endret) 2 hours ago, Fredrik 90 said: @BrokeBoi Etter å ha lest det som kommer frem her så tror jeg at du bare bør beholde din F90. Den er bedre skrudd sammen, har åpenbart færre feil, tøffere lyd, bedre andrehåndsverdi, morsommere å kjøre og går nesten like godt. Hvis målet er å spare penger, ha rimeligere bilhold og ett ønske om å ikke ha en rendyrket entusiastbil så er i4 M50 veien å gå. Mange tror at Taycan og e-tron GT kan erstatte en tilsvarende fossil bil som "leketøy", men de blir skuffet. Og da kan man like gjerne gå for en I4, den er bra bygget, kjører godt nok, ser bra ut, går mer enn godt nok og tilbyr mer for pengene. Du får en bra i4 med mye nybilgaranti igjen for prisen av en e-tron GT med garanti som straks utløper. Ja, det er den samme konklusjonen jeg har kommet fram til etter å ha sett på flere og flere elbiler som har vært aktuelle. Jeg havner til slutt tilbake på i4 M50, men må si at jeg nøler noe veldig med å bytte ut F90en med denne. Som bil nr to og pendlerbil hadde det nok vært en no-brainer, men å binde opp enda mer kapital i bil akkurat nå er ikke aktuelt. Situasjonen kan dog være annerledes til våren, men jeg har nå landet på at F90en beholdes uansett hva. 1 hour ago, ///M-ini95 said: Hyggelig å høre Tror nok ikke Audi selgere rundt dette langstrakte land er så jævla begeistret for at jeg er så utfyllende i innleggene 😅 Det var absolutt ikke meningen å skremme potensielle kjøpere på forumet her, men jeg er dessverre skrudd sånn at når noen spør meg om bil, så sier jeg alt jeg kan - på godt og vondt. Vil liksom ikke at noen som får tips fra meg skal komme en dag og si at jeg ga dem dårlig råd. Som da @Snagg30 spørte om råd rundt R8, visste jeg at han var drittlei sportsbiler som havarerte hver tredje trackday på Rudskogen. Da kan jeg liksom ikke "sugarcoate" det jeg ser, som f.eks at R8 kan være en vanskelig bil å eie når det bare er 3 stk merkeverksteder i hele Norge som har lov å skru på dem (hvor to er i Oslo). Har sikkert skremt mange potensielle BMW eiere blant venner og bekjente også, og kunne sånn sett like gjerne laget en like lang liste over ting som man må være obs på en F10(vet det er en mye eldre bil, men bare for å velge en godt likt BMW modell). Jeg personlig hadde vært mer redd for verditapet på de bilene enn potensielle feil. De tingene jeg nevner nå er som regel luket ut ila garantien, er jo sånn sett derfor jeg vet om dem. Kjenner flere som har hatt GT som bruktbil noen år, uten at de har hatt mye tull. Fellesnevneren har vært, fukt i lykter, PTC varmer, vifter eller skjevslitasje på bakhjulene (garanti på alt naturligvis). Jeg setter stor pris på folk som deler omfattende "insider"-informasjon om enkelte bilmodeller, så jeg er glad for at du tok deg tid til å skrive en såpass utfyllende liste. Utseendemessig er GTen etter min mening blant de aller peneste elbilene som finnes per i dag, men med såpass mange potensielle feller på en bil som snart ikke lenger har nybilgaranti igjen, så holder jeg meg fint unna. Det har aldri vært en bil jeg har følt at jeg absolutt MÅ ha, men den fremstod som et fint elektrisk alternativ til nåværende bil. Som @Fredrik 90 dog nevner vil elektrisk sportsbil aldri kunne erstatte en ordentlig fossil sportsbil. Dette med verditapet på disse bilene er også veldig uforutsigbart. Taycan og GT har falt noe veldig i løpet av få år, mens enkelte i4 M50 fra 2023 koster omtrent det samme som helt ny 2025/2026 modell. I verste fall ligger GTen på halv pris av dagens pris om 2-3 år. Min nåværende bil vil nok ikke falle noe særlig i verdi de neste 2-3 årene, prisene har jo nærmest stått på stedet hvil i de snart tre årene jeg har eid denne. Hvis jeg da sammenligner regnestykkene sparer jeg muligens veldig lite på å gå over til GTen, og da blir jo konklusjonen enkel. Endret 14 minutter siden av BrokeBoi ///M-ini95 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå