Heik80 Skrevet i går, 19:45 Skrevet i går, 19:45 Beste av 2 verdener for oss som er litt oversnittet Xtrucker og Bmw nerd😂 Orjan, Ampera, Ingvaldsen og 2 andre reagerte på dette 4 1
Ingvaldsen Skrevet i går, 20:18 Skrevet i går, 20:18 4 timer siden, Espen.st skrev: Er det noe tuning platform som feks MHD eller bootmod3 for diesel n47t? Eller bør man gjør det på hos ett tuning selskap? @TRF
Øyvind L. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden I dag er dette morsom lesning.. https://www.nrk.no/mr/xl/norge-er-i-dag-et-av-verdens-mest-trafikksikre-land_-men-fortsatt-dor-mennesker-i-trafikken-1.17680377 Marius2002 reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 7 hours ago, Øyvind L. said: I dag er dette morsom lesning.. https://www.nrk.no/mr/xl/norge-er-i-dag-et-av-verdens-mest-trafikksikre-land_-men-fortsatt-dor-mennesker-i-trafikken-1.17680377 Interessant lesning. Såg tilfeldigvis et innlegg på Instagram her om dagen med historien bak den svenske oppfinneren av 3-punktsselen og hvordan dette designet ble delt av Volvo med alle andre bilfabrikanter fremfor å ta patent på det. Mulig det er en brannfakkel, jeg erfarer at bilbelte bare er et av områdene hvor “eldre” / besteforeldre i dag ikke har samme risikoforståelse som oss “eldre-yngre” som har kommet oss forbi 20-årene. Det er mange ting jeg fikk gjøre/gjorde i barndommen som jeg i dag aldri ville latt sønnen min gjøre. Jeg husker det faktisk fra når jeg var liten i starten på 90-tallet at det ikke var påbudt med belte i bil hos taxisjåfører. Og besteforeldrene mine hadde ikke bilbelte i baksetet på sin Toyota Carina. Men det “gikk jo bra”. Og svigersøster som er noen år eldre enn meg har jeg blitt fortalt ble kjørt hjem i en slik bag som vises i artikkelen. 6-åringen vår sitter selvsagt fremdeles i beltestol med integrert sidebeskyttelse og det kommer han til å gjøre så lenge han får fysisk plass. Har fått spørsmål fra flere eldre hvorfor han fremdeles bruker beltestol… Samme med sykkelhjelm. Ser du noen uten hjelm er det i de aller fleste tilfelle en i den eldre garde. Jeg lærte å sykle uten sykkelhjelm ser jeg på bilder fra oppveksten nå. Hjelm i skianlegg. Uhørt når vi var små/ungdom, helt utrolig når jeg tenker tilbake på det. De som brukte det ble plukket på. I dag skal du jobbe godt for å finne en uten hjelm. I Italia har det vel blitt påbudt etter loven. Så verden går heldigvis framover. laffe, uglefossen og Marius2002 reagerte på dette 3
Lars89 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Slik ble min mor frakta som barn. Det var jo så god og lun varme fra motoren i Bobla og sikkerheten var ivaretatt av bakseteryggen. 😆 laffe, liffi og Marius2002 reagerte på dette 3
KMT Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Ser kjent ut. I starten låg eg i ein fiskekasse av isopor, smakfullt trekt med brun skai. Etterkvart vart med fire sysken, og som eldstemann gjorde eg det klinkande klart at "no er det nok ungar her i huset!". Og slik va det det. At sikkerheten sat i høgsetet hjå foreldra mine var det lite tvil om, dei melde meg nemleg inn i Barnas Trafikk-klubb, og mottok jevnleg nye hefter og lydspor på 7" flexiplater i posten. Med fire ungar og femseters bil visste pappa råd, og monterte ein ekstra sele baki sin Citroen CX. Eg hadde fast plass ytterst, og hugsar godt smellen i låret den gongen eg gløymde å trekka meg vekk frå døra idet ho vart smekka att. På fanget hadde me fire kvar vår (igjen) isopor-trekte pute som var meint å fordele trykket frå topunktsselen mot magen. Nokre år seinare vart det innført obligatorisk periodisk kjøretøykontroll, og kontrolløren stussa fælt over oppdagelsen i baksetet og spurde far min; -Sei meg, det er fire selar baki her?! -Ja, eg må ha fire selar når eg har fire ungar. -Ja du må vel det, svarte kontrolløren og godkjende kjøretøyet. Andre tider. Rune-K, Marius2002, laffe og 1 annen reagerte på dette 2 2
Snagg30 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Sitter og skal bestille bil tog for ferien i juni og lurte på om noen her inne har erfaring med selve påkjøring og avkjøring? Fant et klipp på YouTube med en ganske så grei avkjøring rampe jeg knapt hadde turt å kjørt 6-serien av. Hadde du brukt disse @awt?
Skulebollen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei håpp! Ser etter ny Funsport bil, og vil helst ha Bmw. Finnes der en 4cyl motor på e90 eller e87 som ikke har regkjede problematikk? Hva er forskjellen på 1,6 og 2,0l motorene? Er maks 2,0l så derfor utgår 6erne. ( e36 og e46 med manuell er Alt for dyre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå