Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Snagg30 skrev:

En som fikk lære på den harde måten, berømmer ærligheten i etter kant.

https://www.tv2.no/broom/14699001/

Ja det er fort gjort, og vi har nok alle vært i situasjoner som kunne endt sånn som dette men at det er flaksen som har reddet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Snagg30 said:

En som fikk lære på den harde måten, berømmer ærligheten i etter kant.

https://www.tv2.no/broom/14699001/

Strengt tatt har slike biler ingenting i trafikken å gjøre. Folk kjøper ikke Ferrari for å vise aktsomhet i trafikken. Klarer vi å legge entusiasmen litt på siden, og tenke objektivt og fornuftig, så er slike biler unødvendig farlige både for fører, passasjerer og for medtrafikanter. Krav om egen opplæring er ikke så dumt forslag, som et kompromiss når alternativet er forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lysken skrev:

Strengt tatt har slike biler ingenting i trafikken å gjøre. Folk kjøper ikke Ferrari for å vise aktsomhet i trafikken. Klarer vi å legge entusiasmen litt på siden, og tenke objektivt og fornuftig, så er slike biler unødvendig farlige både for fører, passasjerer og for medtrafikanter. Krav om egen opplæring er ikke så dumt forslag, som et kompromiss når alternativet er forbud.

Jeg ser dine synspunkt, men da burde det gjelde M biler og? AMG/RS samt alt av tunge motorsykler osv vist man tenker slik. 
 

Jeg personlig mener at det absolutt burde bli solgt entusiast biler på lik linje som man må få kjøpe sjokolade. Kan misbruke det og til det ekstreme, og sjokolade er vell heller ikke en nødvendighet i livet. Vi burde ikke bli skjermet for alt som kan ta livet av oss, da er det ikke mye igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lysken skrev:

Strengt tatt har slike biler ingenting i trafikken å gjøre. Folk kjøper ikke Ferrari for å vise aktsomhet i trafikken. Klarer vi å legge entusiasmen litt på siden, og tenke objektivt og fornuftig, så er slike biler unødvendig farlige både for fører, passasjerer og for medtrafikanter. Krav om egen opplæring er ikke så dumt forslag, som et kompromiss når alternativet er forbud.

Jeg er ikke enig i det du skriver her, man han ikke gå rundt å forby alt som kan være farlig for oss. Statistisk sett så er det svært få ulykker med biler av denne typen her, da de aller fleste som har anledning til å kjøre en sånn bil også har respekt for kjøretøyet. Det at talentet fort tok slutt i denne saken viser bare at man ikke har håndtert denne bilen slik man skal. Å gå til det steg å forby noe er ikke veien å gå, men forslaget om opplæring er ikke dumt…men vanskelig å lovfeste. 

Da er det ett større problem med alle de Teslaene som har noen enorme farts ressurser som kommer i hendene på relativt vanlige og uerfarene folk. En bil på 2,3 tonn som gjør 0-100 på under 3 sek er ikke sunt en plass.. Vi ser det ikke i Norge ennå, men i USA begynner det å bli en del fæle ulykker med folk som ikke klarer å håndtere slike ytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Da er det ett større problem med alle de Teslaene som har noen enorme farts ressurser som kommer i hendene på relativt vanlige og uerfarene folk. En bil på 2,3 tonn som gjør 0-100 på under 3 sek er ikke sunt en plass.. Vi ser det ikke i Norge ennå, men i USA begynner det å bli en del fæle ulykker med folk som ikke klarer å håndtere slike ytelser.

Skulle til å skrive det samme - dog uten Tesla. En skal ikke høyt i pris i dagens elbilvelde for å finne en elbil som kan matche denne på tallfestede prestanda som akselerasjonstall etc. Biler som i dag menigmann kjøper over en lav sko. Føler kanskje at de utgjør en større risiko generelt enn entusiastbilførere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av problemet er vel at dagens førere er blitt så vandt til at elektronikken på bilen redder situasjonene så hvis noe skjer så aner de ikke hva de skal gjøre.

Ellers så kom jeg til og tenke på denne klassikeren fra svenske Trafikmagasinet når det ble snakk om eget sertifikat for motorsterke biler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Skulle til å skrive det samme - dog uten Tesla. En skal ikke høyt i pris i dagens elbilvelde for å finne en elbil som kan matche denne på tallfestede prestanda som akselerasjonstall etc. Biler som i dag menigmann kjøper over en lav sko. Føler kanskje at de utgjør en større risiko generelt enn entusiastbilførere. 

Ja dette synes jeg nesten er mer skremmende enn at det går en Ferrari på veiene for hver 500 Tesla. Ser for meg senarioet med uerfaring ungdom skal låne foreldrenes Tesla eller annen sprek elbil, man kan tenke seg risikoen. 

5 timer siden, Rune-K skrev:

Et av problemet er vel at dagens førere er blitt så vandt til at elektronikken på bilen redder situasjonene så hvis noe skjer så aner de ikke hva de skal gjøre.

Ellers så kom jeg til og tenke på denne klassikeren fra svenske Trafikmagasinet når det ble snakk om eget sertifikat for motorsterke biler. 

Artig videosnutt, liker disse. Lite visste man den gang hva man hadde i vente når det kom til ytelser i bil, men når det er sagt så kan en E21 være relativt lunefull på en våt vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Daniel. said:

Noen som har noen logisk forklaring på hvorfor jeg får støt av biler ganske ofte? 😂

Skjer alltid når jeg skal lukke igjen døren etter å ha gått ut av bilen. 

Da er vi to. Tipper det er klær som gnikker mot skinnsetet. Får mye mer støt fra bilen med skinnseter kontra den med delskinn/alcantara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Da er vi to. Tipper det er klær som gnikker mot skinnsetet. Får mye mer støt fra bilen med skinnseter kontra den med delskinn/alcantara.

Jeg sliter med dette i i3’n og ene varebilen hvor begge er stoff seter, men ikke i X3’n. Så nå ble jeg ikke klokere 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...