Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 hours ago, ehaugsnes said:

Enig, etter min første tur til Lofoten i fjor så sitter jeg igjen med lengsel om og dra tilbake. Kanskje i annen e65 denne gangen😄 jævlig mye fint nord for saltfjellet

Og  Helgelandskysten nasjonal turistveg + langs Torghatten er også nydelig å kjøre før man kommer dit ;) 

@RNJ Ser ut som veldig kult fint tur 🤩

Skrevet

Kan skrive under på at Vestlandet er alt annet enn saltfritt. Kjøpte nye vinterdekk for 3 uker siden, og har ikke engang fått vasket av monteringsfettet enda. 5 minus eller lavere, 30cm stålis på alle vann og butikkene er skrapt for skøyter. Ikke vanlig kost for en vestlending.

Siste vask var i 2025. Fargen skjuler verste elendigheten. 
IMG_6967.thumb.jpeg.666a7c33eb9c90cecbe51a1c5810d3af.jpeg

Skrevet
On 2/4/2026 at 9:04 PM, Saltkjelen said:

Ser ut som en nydelig tur @RNJ. En snakker gjerne om å dra sydover i Europa, men en real Norgestur nordover er definitivt undervurdert.

Ja, virkelig fin tur!

On 2/4/2026 at 9:10 PM, Ingvaldsen said:

Er vell denne tiden på året det er best å kjøre nordover, minst bobilturister og mygg

Ja, behagelig lite trafikk nord for Levanger. Imidlertid er det ikke overveldende mange forbikjøringsmuligheter på glatt vei for en søring. Enkelte ganger lå jeg en stund bak trailere før jeg kom forbi. Er litt igjen før det er 4-felts motorvei til Bodø...

22 hours ago, ehaugsnes said:

Enig, etter min første tur til Lofoten i fjor så sitter jeg igjen med lengsel om og dra tilbake. Kanskje i annen e65 denne gangen😄 jævlig mye fint nord for saltfjellet

Ser frem til å kjøre mer nordpå men innser at man må ha god tid - store avstander!

8 hours ago, mr.pingu said:

Og  Helgelandskysten nasjonal turistveg + langs Torghatten er også nydelig å kjøre før man kommer dit ;) 

@RNJ Ser ut som veldig kult fint tur 🤩

Helgelandskysten skal absolutt utforskes mer. Denne gangen ble det bare E6 oppover.

Har lyst på en ny tur Lofoten til sommer. Kan da enten planlegge og booke alt på forhånd men risikerer at det er dårlig vær. Kan også ta turen på sparket etter værutsikten men da er vel alt opptatt. Ikke lett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...