Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg sliter med dette i i3’n og ene varebilen hvor begge er stoff seter, men ikke i X3’n. Så nå ble jeg ikke klokere 

Sliter med samme selv. Varebilen på jobb får jeg støt hele tiden. Hadde ikke forundret meg om den hadde startet av all elektrisiteten jeg tilfører den. Men min bil får jeg det aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, E.C. skrev:

Da er vi to. Tipper det er klær som gnikker mot skinnsetet. Får mye mer støt fra bilen med skinnseter kontra den med delskinn/alcantara.

Du kan være inne på noe der, men jeg kan ikke huske å ha hatt dette problemet før. I hvertfall ikke i den grad jeg har det nå. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snagg30 skrev:

Så bra jeg ikke skal ha ny bil da :) Jeg synes (med trykk på "jeg synes"=min personlige) det begynner å bli ganske lite lukrativt å kjøpe helt ny bil om dagen, lang ventetid, utstyr man ikke får lenger, dårligere nybilgaranti også er det jo verditapet om man beholder bilen som normalt og ikke flipper den etter en uke.

De som har kjøpt ny bil har nok sine gode grunner til det, det blir jeg nødt til å presisere slik at det ikke blir shit storm her igjen :)  Alle bilinteresserte har vel en drøm om å kjøpe helt ny bil, selv hadde det vært veldig artig å opplevd en gang i livet. Men jeg har innsett at sånn bil jeg vil ha har jeg ikke anledning til å kjøpe ny, og jeg kjøper ikke ny bil bare for å kjøpe ny bil. Jeg har vært nære ved å kjøpe ny bil ved noen anledninger med jeg har tatt til fornuft :) Nærmeste ny bil jeg har kommet er noen firmabiler jeg har fått ta ut, samt en liten elbil (e-up!) vi tok ut i 2014. Det får bli med det for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten over alt hvor jeg er med bilen så dukker det opp flere BMW frelste, blir ofte prat om min og dem sin bil. Forventa faktisk ikke å møte så mange ute i det blå, alle har vært hyggelige også 😃 En av de bedre tingene med å eie gammel BMW så langt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver inn litt Mazda prat i denne tråden jeg😅

https://bilogmotorbloggen.no/2022/03/08/forsteinntrykk-mazda-cx-60/

Har de siste 5-10 årene følt at Mazda har vært litt inspirert av BMW, samtidig som de kanskje har vært litt mer spennende og annerledes enn de andre japanske bilprodusenten her på berget. 

Og nå følger de opp med nye CX-60 som får en interessant ladehybrid (med El-motor foran fordelingskassen slik vi kjenner det fra tysk premium) og med muligheten for både en 3-liters bensinsekser og en 3.3-liter dieselsekser. Begge langsmonterte rekke motorer. Ganske overraskende og kult. 

Forøvrig en ganske flott bil, med et flott interiør. Er dog redd setene er som de pleier å være  i Mazda - litt for korte og uten den premiumfaktoren som gode seter skaper. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2022 den 10.41, Tony Soprano skrev:

Problem løst!! Hvis ikke konkurransetilsynet nekter da

https://www.motor.no/aktuelt/konkurrent-plukker-opp-biltransportselskapet-ats-etter-konkurs/222417

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kvasi skrev:

I følge mitt målometer som bilmekaniker er Mazda de beste bilene som fins. Ser de aldri innom jobb for annet enn service.
Og så var min første bil en Mazda RX2 Super Deluxe Coupe så jeg var sannsynligvis fremsynt  :)  

De hadde en periode med myyye rustproblemer da 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kjedeligere enn å klargjøre ett par sommerfelger? Var neimen ikke noe morsomt å ta enda ett par, men som den snille lillebroren jeg er så får vel de lekre org Volvo 16» felgene få ett lag fusso.

@Walkabout sin mentalestyrke har jeg dessverre ikke, så vinterfelgene får ingen voksing nå. Kommer nok til å angre i oktober😂 Er jo bare kos å drive ute i påskesola! Været i innlandet har vært upåklagelig i dag. Strålende sol og nesten vindstille. Jaggu bra man gikk tom for beis så man rakk å gjøre dette.

019314A2-F94A-4755-86BE-9EE44F89FF86.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, laffe said:

Hiver inn litt Mazda prat i denne tråden jeg😅

https://bilogmotorbloggen.no/2022/03/08/forsteinntrykk-mazda-cx-60/

Har de siste 5-10 årene følt at Mazda har vært litt inspirert av BMW, samtidig som de kanskje har vært litt mer spennende og annerledes enn de andre japanske bilprodusenten her på berget. 

Og nå følger de opp med nye CX-60 som får en interessant ladehybrid (med El-motor foran fordelingskassen slik vi kjenner det fra tysk premium) og med muligheten for både en 3-liters bensinsekser og en 3.3-liter dieselsekser. Begge langsmonterte rekke motorer. Ganske overraskende og kult. 

Forøvrig en ganske flott bil, med et flott interiør. Er dog redd setene er som de pleier å være  i Mazda - litt for korte og uten den premiumfaktoren som gode seter skaper. 

Har sansen for hvordan Mazda gjør sakene sine - på sin egen måte. Den CX-60’en er nesten mer BMW enn hva BMW selv presenterer om dagen. Både i form og drivlinjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...