Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 09/11/25 i Innlegg

  1. Sniker inn et bilde av GT3’n med ny motor og ny lakkerte felger
    26 poeng
  2. Ja, da er det kanskje på sin plass å fortelle litt om nyervervelsen. Tanken om en "helårsbil" nr. 3 har nå vært der en stund. E61 og E91 er fra 2006, så de blir begge 20 år gamle om under et halvt år. Ikke noe feil i det, men det blir nå litt nedetid her og der. Om sommeren stepper E39en inn og man kan legge ut på litt større skruprosjekter, men også den er nå over 25 år gammel med nesten 350k km på telleren. E61 har også på sett og vis byttet status siden innkjøp. Fra å være enklest mulig bil som kun skal brukes og vedlikeholdes har den blitt et slags rullende prosjekt, der det bare stables på med fremtidige planer. Det har egentlig ikke vært noe bestemt bil eller biltype jeg har sett etter, men det har vært litt kriterier en slik bil måtte oppfylle: BMW med 6 sylindre Helst x-drive, da bilen skal brukes av begge sjåførene i huset, også om vinteren Helst noe med litt utstyr, så det ikke blir E61 v2 med et skred av ettermonteringer som skal planlegges. Så litt ut av det blå i det jeg scrollet på finn dukket bilen her opp - kun en 45 minutters tur unna. Her er dagens bilde av den: En E60 LCI 530xd. Vært i samme familie i Norge siden import i 2009, først hos mor, deretter sønn. 253k km på telleren. Ikke hverdagskost å ha så få eiere på E6x. Alt originalt i motor, 4 like hjul på sommer og vinter på BMW-felger. Litt små merker her og der, men perfekt for en bruksbil som man ikke skal være alt for redd for. Her var mye "ticket av" allerede: Facelift og originalt M-sport, samt lik drivlinje som i delebilen - i tilfelle man trenger noe. Den måtte få litt vask i dag før jeg knipsa bilder, var litt møkkete, spesielt på felgene: Så var den klar for bilderunden: Her er det allerede facelift adaptive xenon, så fint lite å ettermontere på lyktefronten: Og 5DF, adaptive cruise med stop&go: Takluke er av den mer normale typen, så man slipper panorama-tull: I tillegg til å ikke ha den store E61-bakluka som elsker å ruste og lage kabelbrudd har denne bilen OE-hengerfeste: Speil innvendig og utvendig har allerede autodip, så ikke noe å ettermontere her heller: Fjernlysassistent har den også: Innvendig har man Logic 7: Og nappa-skinn rundt baut: Så blir ikke noe bytte av midtkonsoll her: Bak er det for øvrig både AUX, 12V-uttak og baksetevarme: Med originalt M-sport er det nå heller ikke noe behov for å ettermontere svarte gulvtepper eller taktrekk: Comfort-seter er også på plass: Rattjusteringa blir da også elektrisk: Og jaggu er det HUD også: Ganske greit utstyrt får en si. Det som er "feil" på den er at det må tas en stor runde service, som for så vidt er greit: Eieren har tatt mellomskift selv, men uten å resette indikator i bil, så den er "egentlig-egentlig" ikke kjørt over intervall. Også er det "det stygge": en fæl vibrasjon ved pådrag, særlig når det går mye moment gjennom drivverket, typisk ved 1500-2500 rpm. Har visst vært litt tipping fra ulike verksted, noen mente hardy-kobling, så både den og girkasseforinga er bestilt - uansett greit å bytte mtp. alder og km-stand. Fremre mellomaksel er visst bytta til kliss ny i sommer (med kvittering), så den bør det ikke være. Flaks, for det er det eneste jeg har solgt fra delebilen når det gjelder drivverk😅 Jeg lener litt mot en av fremre drivakslingene, da vibrasjon kjentes i rattet når ACC bremset på gir. Disse kan jeg prøve fra delebilen. Har ikke helt trua på at det blir ordnings ved bytte av hardykobling og girkasseforing. På ett av papirene fra verksted var det nevnt slakk i drivaksling VF. Alt i alt tror jeg at det kan bli en kjekk bil å ha når den blir 100 % i orden. For øyeblikket er den en del grommere enn E61'en på utstyrsfronten, men det går nok over Blir fortsatt E61 som det skal være mest godsaker på, men den skal nå få adekvat stell den her også, til tross for at detaljnivået på den blir nok nærmere E91 tenker jeg.
    20 poeng
  3. 20 poeng
  4. Idag var en bra dag. Asfalt❤️
    18 poeng
  5. Min første EL bil 😎 i4 M60 Tanzanite blå Sc++
    18 poeng
  6. Separering av spaghettien går nå sin gang. Tatt en uke ferie denne uka, så jeg kanskje får unna litt ting. Min strategi er stort sett å demontere ett ledningsnett om gangen (for hver "ting" som skal ettermonteres), så prøver jeg å merke og notere litt underveis. Det meste stemmer overens med koblingsskjemaer i TIS, men ikke alt. Dessuten er delebilen fra 2007/10 og min er fra 2006/01. Selv om det største skillet gikk i 2005/09 så er det fortsatt en del forskjeller ute og går - både ved overgang til facelift og ved andre datoer, så noe kan potensielt bli litt spennende ved montering. Her er ledningsnett til baksetevarme og uttak sigarettennere, litt mer enn man kanskje skulle tro. Det eneste som er kuttet i er belysning til knapper, eller 58G, da den uansett gikk i en spleis fra fabrikk: Pakket i en boks og kan nå avvente montering: Og nåværende stand på delebilen, ser litt verre ut enn det er: Jeg synes for så vidt at dette går rimelig greit, man blir litt kjent med både oppsett av komponenter, funksjon og hvordan BMW har lagt opp ledninger i bilen og løst ting, men det tar mye tid. Og som en fornuftig mann med "for lite" tid har jeg gjort det eneste riktige. Kjøpt enda en bil som har omgående behov for skruing 😆
    17 poeng
  7. Fra dagens treff på 60års jubileumet til alpina👍
    17 poeng
  8. E30TurboTouring

    E46 M3 Touring

    Takk for hyggelige tilbakemeldinger, her er noen bilder av z3😀 Mulig det kommer egen tråd på dennne senere.
    16 poeng
  9. Feirer Karpe billetter med et lite bilde av babyene 😍
    14 poeng
  10. Tidløs Titansilber vs moderne Aventurin rot i høstmørket, gnistrende kombo 😎
    14 poeng
  11. I4 i soloppgang... Ikke ren, men straks time for rebehandling av coating, så det får gå litt til 😊
    13 poeng
  12. Ørken bobble update. Den funker:) bare få på resten av Offroad pynten så er vi der
    13 poeng
  13. Vel dere da ble jeg helt ferdig med prosjekt bakluke for denne gang . Ingen fremgangsmåte på hvordan jeg gjorde det da dette er nevnt mange ganger 😊. Men ferdig våtslipt : Så frem med disse og ble to omganger med hver og man ser her at ting drar seg til : Dette : Så frem med voks tilslutt og men ser blankhet : Etter voks så fikk man dette resultatet : Etter voks av hele luken : Igjen husk at jeg står ute i Guds frie natur så forvent ikke proff resultat ,men dette er mer enn godt nok og ikke minst alt er helt og lakkforskjell er minimal 😊 Dette lever jeg med . Nå må man bare vokse i hytt og gevær sånn at ikke salt og dritt setter seg til vinteren og det ruster igjen .(Noe det selvsagt gjør 😅)
    13 poeng
  14. E39 er nå «ferdig» med hjuloppheng, alt er nytt. byttet også det siste hjullagret bak preventivt, venstre ble byttet når jeg kjøpte den pga absfeil e60 m5 spissestag, men kule i begge ender. hadde bærebro foringer liggende fra e60, men de som er på bilen var så kompakte å fine at de fikk stå. Her er høyden jeg må leve med hjemme snart, 260cm fra gulv til takrails. egentlig ingenting som var skikkelig defekt, men den ble ikke værre. raklingen forran må jeg nok leve med siden jeg ikke finner ut av det. den er ganske røff og har endel vibrasjoner nå men tror og håper mesteparten ligger i urunde felger og dårlige dekk. blir det ikke bedre med ny renoverte hjul så må nok jeg gå tilbake til gummiforinger i forstilling. heldig å få låne en bil mens e39 var på bukk har jo kun 1 bil nå, 750d er solgt til en voksen kar i nabokomunen. ville egentlig beholde den men når x5 er umulig å bli kvitt uten å gi den bort gratis så måtte den gå. Så nå er jeg på utkikk etter en toyota camry eller lignende, men skoda pickup er drømmen. E39 må skånes fra saltinga ivertfall. på e65 var det lett å få høydeskrekk, den sto jo på stylter! h&r i montering resultatet ble 5cm lavere bil, som så 150 ganger mer riktig ut! og kjøreopplevelsen vart fortsatt like god, om ikke bedre da den ikke er i overkant båt lengere. Eieren på 20 år ble veldig fornøyd. fikk også tak i billige baklykter fra gs, var så heldig at det fulgte med eskeny lcm4 også, gjelder å følge med på lagersalg! da er bilen justert og er veldig god å kjøre, men ikke faan om de klarte å få rattet beint selv med rattvater kombinert med låsing av ratte og nytt utstyr. Så må nok inn entur til, men slipper jeg ratte så går bilen rett fram om ikke annet. da nærmer det seg innkjøp av cantcu og 8hp70 med stormskritt!
    12 poeng
  15. Takk for fin respons alle sammen! Denne er det ikke mye som mangler på nei. Viktig at det ikke er så mye ettermontering som frister. Blir nok montert ratt med varme, samt muligens dashbord med koppholdere. Ellers vil jeg vurdere å få på plass Webasto, da delebilen har alt på plass. Uff, nå går det i feil retning allerede 😆
    11 poeng
  16. Er de ikke søt sammen? 🥰 (Naboen sin iX1 sammen med min )
    11 poeng
  17. Flott Imolarød E46 325i cabriolet Finn.no | E46 325i cabriolet
    10 poeng
  18. Dette var en grom bil når den kom på 80 tallet, ikke mange og se i dag. Mazda 323 GTR 4wd Finnes en 20-30 biler med 4x4, dette var en grom rallybil. Denne har jeg sett daglig de siste ukene parkert utenfor der jeg jobber.
    10 poeng
  19. En ren safir sort i høstmørket
    9 poeng
  20. Av en eller annen grunn fikk dette her meg til å glise på vei hjem fra vakt i dag tidlig. 10 grader en fredags morgen og taket nede. En som virkelig nyter livet på vei til jobb
    9 poeng
  21. E.C.

    Den store finn.no tråden.

    Det er en del forhandlere og verksteder som plutselig blir veldig kunnskapsrike og har masse "gode" forklaringer på hvordan ting "egentlig fungerer" når du påpeker feil som ikke går i deres favør. På min E61, som den gang var nylig omlakkert, var det en vannlekkasje. Antenna på taket var limt med dobbeltsidig teip og de limte det ikke hele veien rundt. Dermed hadde jeg bokstavelig talt en liten skål på taket som samlet inn vann. Dette fant jeg ut 30 sekunder etter å ha droppet ned taktrekket. Karosseriverkstedet hadde innen den tid fått en hel uke på å finne lekkasjen. De hadde prøvd "masse" med høyttrykkspyler, vann fra hageslange og vann fra bøtte. Altså spylervann, slangevann og bøttevann. Grunnen til at de ikke greide å spore opp lekkasjen var i følge de ganske enkel. Når jeg fikk vann bak i bilen så er det nemlig regnvann. Og det vannet kryper annerledes. Siden det ikke regnet den uka de hadde bilen inne til feilsøk så greide ikke de å framprovosere feilen
    9 poeng
  22. Og orden ble det !!🥳 Kl 07.30 kom personen som skulle hjelpe og hadde klargjort for kaffe ,men han sa kaffe tar vi etterpå når bolten er på på plass . Og det er jo det som er så deilig og få inn en annen person som kan tenke litt klarere enn det jeg har gjort ,for jeg stod klar med brekkjern og siderutene lå tynt an igår 😩. Men jeg hadde rett her ,dette hadde vært vanskelig for en person og få til når bil er på bakkenivå . Han bøyde og tøyde og vips : På plass🙏🙏. Og vips andre siden der og : Alt skrudd sammen på begge sider : Andre siden : Så var jo spenningen til å ta på for grunn til fjærbytte var jo at jeg ville ha bort sigen ræv og sånn var den jo : Og nå ble det noe helt annet ja: Endelig jeg vil ha den : Testtur ble tatt og Imgen klunk eller klank men stivere bak noe jeg merket ,for synes den var myk før bak . Ser bedre ut dette : En dette : Selvsagt kunne jeg sluppet den foran med senk ,men nei gidder jeg ikke ,vil ha den sånn som nå 😊 Nå må jeg bare få tatt en hjulmåling så blir det bra . En ting er sikkert at ting som skal være plankekjøring ,ikke alltid er det . Men for nå……Finito😎
    8 poeng
  23. E.C.

    Den store finn.no tråden.

    Dukker vel opp til salgs i Lillehammer hos mannen med "endring i planene" om 1 uke til 179 999 kr.
    8 poeng
  24. Er så mye annen Bobble posting her så en til går vel greit 😅 fikk montert nye hjul i dag .. det måtte testes
    8 poeng
  25. RemyNG

    Remy's biltråd

    Går forbi bilen hver gang man skal ut garasjen. Så var kanskje på tide å dra av presenningen og sjekke tilstand på bilen. Gi den en vask og la dette få tørke før man hiver i 3 bokser med tørkeposer og presenningen over igjen. Og satse på at det kommer en dag for denne og. 2 runder med litt foam fra Bilxtra og en runde med foam med voks. Spyle av. Blir jo litt arbeid på denne når tiden er der. Savnet litt farge i interiør på eller svart interiør på 2 andre bilene jeg eier forutenom om rød på svart i M5n. Til neste gang?
    8 poeng
  26. E30TurboTouring

    E46 M3 Touring

    Nei det hadde ikke jeg heller 😁 Men bilen hadde bbs replica når jeg kjøpte den som ikke falt helt i smak, så siden jeg hadde M513 liggende så prøvde jeg de på bilen og det funker bra👍 Men har også et sett originale BBS rs2 som må restaureres i vinter og kanskje skal på bilen til sommeren. Noen bilder med prøvmontert rs2.
    8 poeng
  27. Pen E39 523, lokal bekjent som eier den, hadde det ikke vært for at jeg har ønsker om større motor og manuell i E39 hadde jeg muligens vurdert den, ikke så mange E39 i den standen der lenger. https://www.finn.no/mobility/item/427358788
    7 poeng
  28. eivi91

    Min '09 X5 xDrive30d

    Den girer egentlig fint, "normale" folk hadde nok ikke tenkt på det en gang. 😂 For meg virker det som at det er converter lock-up som ikke reagerer kjapt nok i enkelte tilfeller. Jeg har lyst at alt skal være 100%, det plager meg hvis noe ikke er det. Så jeg tenker at jeg prøver meg på solenoider, separatorplate og dempere i denne omgang. I tillegg kommer jeg til å skifte sleeves og bridge-seal enda en gang. Jeg sjekket nemlig ordrehistorikken og så at det var fra VAICO det settet jeg hadde satt i. Det ble bestilt rett etter jeg kjøpte bilen, så jeg visste vel ikke bedre den gangen. 😅 Så jeg har et nytt sett fra ZF på vei. Når jeg tenker meg om, så satt faktisk ikke ene sleeven så godt opp i girkassa, den ville skli ut av hullet sitt igjen. ____________________________________________________ Ellers så har jeg plukket av den heveklossen bak igjen. Jeg fikk en irriterende "fjærlyd" i lave hastigheter (under 25 kmt), som om at fjæra stod i spenn og ikke fikk beveget seg som den skulle, så det klunket. Vet ikke om det rett og slett var en dårlig designet kloss, eller om den var beregnet for bruk bare sammen med originale fjærer. Jeg orket ikke å gå tilbake til bare H&R fjærene bak, siden hekken da ser så segen ut, så det ble montert på plass igjen fjærer i original høyde. I grunn fornøyd med det, det var fronten som var viktigst å få ned, siden det så ut som den var på stylter. Jeg var forresten også innom Statens Vegvesen tidligere i uka og hentet meg ut nye skilt. Bort med de dårlige plastskiltene som man fikk for noen år siden, og på plass med nye i stål.
    7 poeng
  29. Dratt bort presenningen og børstet bort litt støv fra bil som har stått en stund.
    7 poeng
  30. RNJ

    Den store finn.no tråden.

    "Denne modellen er utstyrt med den legendariske 4.0 liters V8-motoren kombinert med presist girsystem, som gir eksplosiv akselerasjon, herlig lyd og ekte motorsportfølelse – både på landeveien og på bane." Jeg kjøper i utgangspunktet ikke biler med svarte nyrer, men med tanke på at denne har et presist girsystem så er det mulig at jeg må gjøre et unntak
    7 poeng
  31. Gratulerer med enda et " Need a daily for my daily for my daily" prosjekt.
    6 poeng
  32. På Våler og kjørte løp i helga. Der var det mye lekkert! Historisk gjengen Wenås, nesten mer imponerende bo-fasiliteter enn redskap.. E90 i GT3 klassen
    6 poeng
  33. Skruing før festmiddag . Jeg liker å klargjøre ting før skruing og idag jekket jeg den opp klar for fjørbytte med mer : Og her ser man helt klart at noe må gjøres 😪😪: Dette: Disse har gått 2000 km . Ser åpenbart ikke noe ødelagt men fikk beskjed av mekanikere på Bavaria og myke opp disse her : Disse er til justering så må prøve og få de bevegelige 😊. Man kan nesten se at bremseskive peker inn mot høyre på begge sider . Sjekket og delenummer : Og mener de var 31 ,5 cm og jeg tror det skal være 33 eller noe . Nå får jeg 37 og likevel ikke hi jackers stil på den . Det er høst nå og velour ble byttet mot gummi : Bak: Siden e28 fikk sin del av lading: Overtok e91 C tecen : Greit og la den stå med litt fresh lading et par dager . Ellers har jeg rigget til her med fludium . Man vet aldri med N46 life : Det var dagens jobb og gjorde dette bevisst for å kunne skru enten imorgen eller mandag 😊 Ikveld er det god middag og kose seg .
    6 poeng
  34. Takk for heads up! Har sendt mail til selger om mulighet for å delta på visning om det blir visning hos Bavaria Vest (eller Hedin Automotive som Bavaria bytter navn til fra 19.-20. september). Jeg sveiper mellom å digge den blå og å synes den blir for lys sammenlignet med f.eks Tanzanite Blue og Mediterranean Blue som vi har på bilen vår nå, en farge jeg tror hadde passa bilen ganske bra. Samtidig synes jeg konseptbilen var veldig vellykket satt opp med felger og farge, så jeg heller mot å ha Space Silver med 22” M felger og Castanea interiør med multifunksjonsseter som førstevalg. Men har definitivt ikke landa på noe, bare snuser. Vi kunne godt tenkt oss en X3-type størrelse bil neste gang, selv om jeg liker femmer aller best. Men med de prisene 7-8 år gamle G31 holder om dagen synes jeg det er grovt å betale en halv mill + for en bil du snart ikke får motor og drivverksforsikring på engang, for å sette det litt på spissen. BMW iX3 Space Silver Looks Out Of This World In New Photos Tenkte jeg skulle la den passere forrige gang du kom med samme uttalelsen for noen sider tilbake, men nå hopper jeg uti det og biter rett på agnet du la ut Design er høyst subjektivt, og hvordan design oppfattes er jo åpenbart “in the eye of the beholder”. Det du sier blir det samme som å si at “jeg bryr meg så mye om design og kvalitet at jeg gikk selvsagt for en Stressless i ekte skinn, men hadde jeg ikke brydd meg om slikt kunne jeg gått for en Peel Chair i Hallingdal ullstoff, den er så enkel at den ser rett og slett billig ut”. Og med det undergraver du ikke bare andres subjektive meninger rundt design, men også dine egne meninger rundt dette temaet.
    6 poeng
  35. Da har man vært avgårde på handletur .😊 Min frue sluttet tidlig idag og lurte på om vi ikke skulle finne på noe koslig sammen for en gangs skyld. Noe jeg sa ja til og koslig for meg nå ,er å kunne reise og se ,handle og treffe folk 😊 Tungvint dette og ikke kunne kjøre altså . Hun sa du bestemmer og det første jeg ville var og besøke vennene mine på Bmw noe som var superkoslig 😊 Så var det hit og dit og selvsagt kjøres årets prosjekt : Morro å fikse opp en bil som har falt i smak hvertfall.😊 Jeg har jo sagt at denne saggeræva skal bort på bil og Biltema fjører skulle det bli pga de er er høyere enn de som er på nå . Noen sa sett på senkefjærer foran noe som er totalt uaktuelt på den . Her er det normalt som gjelder . Det fine er jo at fjærene var jo satt ned og billige i utgangspunktet: Og fikk med meg de siste i Arendal : De virker solide og ,det sagt så har jeg aldri hatt noe problemer med fjærer derifra så null stress med og kjøpe sånt der . Så en sjekk over de siste to ukers vannproblemer og en sjekk . Vifte går som en drøm : Så nede i her i dette ormebølet : Er det nå helt tett omsider og null fukt 🥳🥳. Og nå ser jeg og beviset at vann ikke har minket : Er så gøy at endelig holder denne motoren på vannet og jobben jeg har gjort på N46 betaler seg . Ikke lukter olje og tørr ,tett og ren . Nå er blir det fjørbytte snarest.😊
    6 poeng
  36. Mye smil pr mil med en C2 med manuell
    6 poeng
  37. Det ble brukt mye tid på bilen i og med jeg hadde den hjemme . Vask er lenge siden da jeg har prioritert at den skal brukes mye ,men igår ble det gjort noe . Meguiars i bøtten og bare sette igang . Etterhvert ferdig så har man en ren bil man kan tørke litt : Tørket og resten tar solen seg av : Og da dette : Ja ting er rart . Ifjor på denne tid hadde forrige eier bil på Finn og hadde vel mest planer om og kaste den . Nå står den her i full daglig drift : Egentlig litt artig å tenke på .
    5 poeng
  38. Bilen er like pen den dag i dag😊 Hilsen eier😎
    5 poeng
  39. https://www.finn.no/mobility/item/425197029?ci=1 Hadde jeg hatt større garasje, så hadde jeg nok hentet denne. Er vel et tegn på at man begynner å bli gammel når man begynner å kjøpe tilbake biler man rattet rundt i ungdommen... Hadde en slik uten "X" og med manuell kasse i 2009.
    5 poeng
  40. Da ble bilen endelig kjørbar igjen, og det gikk egentlig veldig bra. Motor hevet med krok/talje i forkant ca 4 cm, se bilde. Satt 2x4 fra golv mot tak så takbjelkene bøyes minimalt. Travers måtte løsnes helt på alle 6 bolter, ikke plass til å lirke den ut. Sikkerhets støtte under motor, valgt område der bunnpanne og tilhørende braketter er, fordele vekten. Ikke optimalt men bare som sikkerhet om motor løsner og faller ned. Ellers jekke travers sakte ned og opp igjen. Boltene på travers løsnet lett og ingen problemer med å feste de igjen. Noe av dette arbeidet er kjekt å være to stk 😊. Alt festet til travers må fjernes, noen slanger, ledninger og fester må fjernes og. Være nøye på dette og ta gjerne bilder så alt monteres riktig og ikke kommet i klem ved montering. Jeg sørget før og etter arbeidet at ratt stod riktig og la stort vater fra hjul begge sider og målte avstand fra fast punkt på dør til vater. Veldig lurt å ha dette ok, jeg låste også rattet med stropper. Vær nøye på dette med sentrering tannstang og at rattaksel treffer riktig. Nedre rattaksel mot tannstang kan bare guides inn en vei mot en fast plast kant (denne plast kanten må da settes i riktig posisjon mot sentrert tannstang). Ikke tenk at tannstangen er ok, men test sentreringen. Da gjenstår øvre rattaksel som var litt verre å løsne og montere. Husk at rattaksel kan beveges ut og inn som et teleskop så d er enkelt å bevege den mellom øvre og nedre fester. Flushing av servoolje tok lang tid, myyye luft i hele systemet. Mått bruke sugepumpe på returrør for å få nok olje inn i rørene før jeg kunne begynne å flushe med å bevege ratt. Fremdeles mye surkling, startet motor og pumpe noen ganger. Ble ikke helt kvitt luften før etter noen kjøreturer. Men etter noen problemer med kapping av muttere og påfølgende nye endeledd, bærearm etc gikk arbeidet ok. Beholder med filter for servoolje bør absolutt skiftes ut. Bare å ta seg tid og tenke litt HMS. Sverre
    5 poeng
  41. Seigliva E21. 407000km! https://www.finn.no/426832736
    5 poeng
  42. Jeg frykter litt at Neue Klasse blir litt generisk og kjedelig ettersom det er begrenset hvor varierende designspråket kan være når man er såpass låst, men en Z4 ala dette i NK-drakt ville jeg virkelig sett frem til. Denne var skikkelig snadder!
    5 poeng
  43. Ja, da har høsten kommet. som tidligere sagt, toppen var portet og flowmatchet til originalinsuget, det var store trinn mellom toppen, adaptere og insug. alt ble levert til Autotrim(Tore Østhus) her i trondheim og ble bearbeidet. otrolig hyggelig og dedikert mann dette!! Anbefales!!! hentet toppen, insuget etc. I dag- det ble en lang snakkestund om biler og motorer. Åpenbart at mannen er interessert i det han holder på med!! nå matcher alt og kan monteres sammen. er en liten ting - nedre kåpa til register er ikke planet sammen med blokka- og i og med at den sitter fiksert med guider så er det et lite høydeforskjell der- uheldig da toppakningen går over der- vil skape lekkasjer og ev. Problemer med nedstramming av toppen. godt at alt blir sjekket orntlig før ting blir satt sammen...
    5 poeng
  44. Kjære vene.. https://www.finn.no/mobility/item/359543084?ci=1
    4 poeng
  45. papertiger

    Den store finn.no tråden.

    Interessant pris på en tilnærmet ubrukt E46 320CiA cab: https://www.finn.no/mobility/item/426265633?ci=2 Denne lå til salgs i sommer og kom nettopp for salg hos en bruktbilforhandler rett borti gata her:. Samme pris, kjørt 2000km. Nå: https://www.finn.no/mobility/item/426397578 Før: https://www.finn.no/mobility/item/416364742 Veldig fin bil, men skulle gjerne vært med manuell. Fin 320Ci manuell med fin fargekombo. Virker som en får mye for pengene i velholdte E46 cab nå om dagen? https://www.finn.no/mobility/item/424947980
    4 poeng
  46. Netlandet

    Netlandets BMWer

    Ellers har jeg byttet ut trekkbilen. BMW leverer jo som kjent ingen varebiler eller praktiske arbeidsbiler, så i 2023 kjøpte jeg en splitter ny Mercedes-Benz Vito med det riktige utstyret. Var meget fornøyd med bilen, men så kom facelift modellen og da ble det ny bil 😀 Lakkerte opp litt småskader, shinet bilen og tok av logomerkene før bilen ble solgt til ny eier. Kommer faktisk til å savne gulfargen, bilen fikk mye oppmerksomhet til tross for at det «bare» er en Vito. Hentet ut ny 2025 modell facelift i mai. Bilen er topputstyrt med luftfjæring, sport-pakke, kaptein stoler, varme i ratt, ekstra stereopakke, 190hk 4x4 osv. Samme drivlinje som den forrige bilen, men luftfjæring og mye bedre infotainment system i facelift løfter det hele mange hakk 😀 Meget fornøyd med bilen! Her ute på oppdrag for å hente en veldig fin Z3 M 3,2 i Bærum med VANOS problemer 😀 Henter og bringer en del biler i forbindelse med jobb, i tillegg til at vi reiser lange distanser med driftingbilen (spesielt på vinteren) og da er det veldig fint å ha en pålitelig og solid trekkbil 😀 Mvh Thomas Netlandet //Netlandet AS
    4 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...