Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 11/25/25 i Innlegg

  1. Vel oppe i Danmark svingte vi innom Løkken for å vandre litt rundt bunkerene på stranda. Fascinerende hvordan havet over tid har spist seg inn slik at bunkerene har falt ned på selve standa. Om noen tiår er de helt slukt av havet. Kult sted å besøke om man har god tid til ferga 😀 Også ender turen her, en fantastisk flott tur med mange flott opplevelser. Masse god mat, flotte folk, mye latter og ikke minst nydelige steder 😀 Angret ikke på at jeg tok X5 på denne turen, synes den gjorde en god jobb. Gleder meg til neste års tur allerede 👍
    21 poeng
  2. Vi beveger oss opp i rene månelandskapet.. 2778 moh…stor høyere går det ikke å komme med bil i Europa. Beklager for fingermerkene, blir sånn med disse moderne tochskjerm bilene… Jeg anser meg som en kar med god kondis i min beste alder, men i 2800 meters høyde er lufta så merkbart tynnere at du blir andpusten av å gå 200 meter. Opp her sykler folk, hatten av sier jeg bare.. Effekt messig så virker ikke X5 så plaget av den tynne lufta, men E63en med sugemotor mistet vist litt ork i denne høyden. Også kjører vi nedover igjen.. Ble første bensinfylling siden før vi begynte å kjøre i Alpene. Litt imponert at etter så mange fjellpass så havner forbruket på 0,89 l per mil. Har ikke ladet annet enn det bilen har regenerert selv. Av 614 km så har 251 km vært elektrisk, har altså kjørt distansen Arendal-Oslo i konstant nedoverbakker 😂 Målet var å komme seg inn i Tyskland slik at vi kommer oss litt oppover igjen. Så da var det inn i Sveits igjen Breie fine motorveier, men vi tar det med ro her. Sveitsere her helt gale etter fartssyndere 😬 Etter en ganske lang dags etappe så endte vi opp i en liten tysk by jeg ikke husker navnet på en gang. Det ble litt banking på Autobahn, X5en gir seg på 249 km/t på speedometer, som er 244 km/t på GPS. Liten raste stopp… …på grunn av det her… Eurokai i Hamburg er i business. Jeg som kjører så mye i Europa burde bytte navn til Eurofredrik 🙃 Vel fremme ved hotell i Hamburg ble det klaget på at at det var så trangt i parkeringshuset… …skjønner ikke hva de snakker om 😬 Ikke noe å si på hotellrommet iallfall 👍 Neste dag startet med litt kø… Før alle bilene bare forsvant… Så da satt vi cruisen på hyggelig marsjfart. Det var ikke ofte jeg var under 200 km/t mellom Hamburg og Flensburg. X5en er dog bra tørst med snittfart på 200 km/t… Men likevel kom jeg meg fra Hamburg til Arendal på en tank bensin, hvilke andre ladbare hybrid SUVer med sekser klarer det? Det obligatoriske handlestoppet 👍
    20 poeng
  3. De hadde en ganske artig utstilling av konseptbiler her. Jeg fikk av kona boksettet BMW behind the scenes til jul og her omtaler de mange av konseptbilene som sto utstilt. I følge boka så var denne her nesten produksjonsklar og basert på F01. Men den globale finanskrisa i 2008 gjorde at den ble skrinlagt…bittert…så bittert når vi vet at den "krisen" var over året etter. Etter München og litt ut på kvelde så durte vi videre mot ett annet kjent sted… Jeg måtte jo dra med meg reisefølget innom Alpina 👍 Verdens raskeste dieselbil 😎 Alpina produserer på maks kapasitet nå får BMW tar over, det er åpenbart at mange vil ha "ekte" Alpina foredlet i Buchloe 👍 Bakgården er ett bevis på dette.. I Buchloe kan man finne en random parkert Alpina hvor som helst Kvelden ble avsluttet med en av mine livretter når jeg er i Tyskland. Currybratwurst, her med ekte curry saus 👍 Neste dag starter med litt vask… Før vi ruller mot Bregenz i Østerrike for litt drivstoff 👍 Vakre Bodensee, må ned hit med familien en gang 😀 Koser meg med Bayern 3 på radio og cruiser mot Sveits og Alpene 😀 Også ble det litt kaos, rett før vi skal begynne å kjøre opp i fjellene så rota vi oss inn i en labyrint av en småby 😂 Vi fikk samlet troppene og måtte finne letteste vei ut.. Men først ett lunsj stopp. Jeg har medbrakt og maten nytes fra "lastelemmen" 😀 Fortsettelse følger…
    20 poeng
  4. 19 poeng
  5. Vi fortsetter der vi slapp 😀 Vi kjører videre oppover i høyden mot Oberalppass, ca 2045 moh. X5 og 740d kjøler seg ned, var godt og vel 30 varmegrader denne dagen så dere kan sikkert høre kjøleviftene igjennom bildet 😂 Men for å kjøre oppover så må vi også kjøre nedover, da mot Andermatt 😀 Andermatt kommer til syne, og opp i fjellene ca midt på bildet så ligger Furka Pass. Vel nede i Andermatt burde jeg som den James Bond fan jeg er parkert bilen på det berømte stedet hvor Sean Connery i Goldfinger slipper av sin kvinnelige forfølger som han nettopp har presset av veien. Flaks at jeg stoppet her sommeren 2024 og tok dette bildet da 😅 Vi kjører oppover, i fjord kjørte vi Furka Passet motsatt vei så nå har jeg kjørt det begge veier. Kan min X5 være den eneste X5 i Norge som har kjørt Furka TO ganger? 😂 Vi havnet bak en BMW bande fra UK. E36en der forsøkte å stikke fra meg opp bakkene der, men 45e’n var sterk i klypa gitt. Gøy var det uansett 👍 På toppen av Furka 😀 Så bar det nedover igjen. Ved det berømte Hotel Belvedere i svinge var det så mye folk og biler at vi bare kjørte videre. Så igjen så var det flaks at jeg i 2024 fikk stoppet der og tatt bilde av bilen 😀 Vi ruller nedover.. Fascinerende å se Furka og Hotel Belvedere på avstand.. Tok ett lite ladeeksperiment, hvor mye strøm kan jeg regenerere inn på batteriet ved å bare rulle ned ett fjell. Startet med tomt batteri på toppen. Nådde ca 35% bare ved å rulle og bremse, motoren var helt av. Ikke lenge etter gikk det oppover igjen 😅 Nå mot Grand St Bernard passet. 330’en i godt driv 👍 La det være helt klart, G05 er ingen sportsbil. Men når man senker den ett hakk på luftfjæringen, kjører i Sport Individual med riktig oppsett og sjalter med hendlene på rattet så sitter den solid på veien opp disse løypene her for hva slags bil den er 😀 Vel på toppen så blir dette vårt hotell for natten 👍 Passet går bokstavelig talt rett forbi hoveddøra til hotellet. Bilen får hvile, den har hatt mye motbakker i dag 😅 Mørket faller på, men bilder yter ikke omgivelsene her rettferdighet 😀
    18 poeng
  6. 1 mnd siden sist vask og voks. Deilig å vaske en bil som er vokset!
    17 poeng
  7. Hotellrommene var enkle og greie 👍 Neste morgen var skikkelig duggfrisk 😀 Vakkert med morgensolen som skinner på fjelltoppene En gammel Maserati ankom hotellet etter oss. Den har som dere ser i beste italienske stil lagt fra seg ett "visittkort" på bakken 👍 Vi ruller nedover og mot Italia.. Dette er skikkelig Italiensk, liten Agip bensinstasjon med utendørs verksted 😀 Mont Blanc Også går det oppover igjen… Jeg husker faktisk ikke helt hva dette passet het, men det var på veien mot Col D I’lseran. Etter hvert kommer vi over tregrensa Ett ganske dødt vintersport sted. Men vi ruller videre mot Frankrike 🇫🇷 Vi kjører igjennom ett søvnig Val D’isere De er opptatt av estetikk her, tenk dere sånne lyktestolper i en norsk by. Nei kontainer, ugress og istykker brøytede kantsteiner er det som møter turister i Norge. Så begynner vi å kjøre for alvor opp i høyden. Langt der nede ligger Val D’isere
    17 poeng
  8. Tenke jeg skulle legge ut litt fra årets guttetur til Alpene, det har blitt krevd og etterspurt av flere og det er jo hyggelig 😀 Vi har på en måte gått litt lei av Nurburgring, særlig siden de fleste av oss ikke har biler som er egnet til ringen i år så ble det kjøretur til Alpene i stede. Ett fint avbrekk synes jeg, Ringen kan man alltids reise til igjen når man har egnet redskap. Jeg valgte å kjøre X5 da jeg rett og slett ville kjøre en bil med moderne teknologi og komfort. Har kjørt flere turer nedover med Alpina og 130i’en så nå var det på tide å kjøre på guttetur med en moderne bil 😎 Spurte pent og fikk stå på trailerdekk 👍 Grei overfart, seilte forbi ett krigsskip i horisonten 👍 Forbausende rolige veier nedover i Danmark 😀 En liten benstrekk i Danmark Vel fremme i Flensburg ble troppene samlet 😀 Det er stort utvalg i BMW 😂 Etter ett bedre måltid her så suser vi videre, for dere som har kjørt nedover og vet hvor køen starter nord for Hamburg. Vi kjørte køfritt helt hit…ved inngangen til Elbtunell 😳 Har seriøst aldri opplevd å kjøre igjennom her uten kø.. På andre siden durer vi nedover A7 i retning Wolfsburg hvor første overnatting skjer. Neste morgen kommer jeg ut og blir møtt av dette synet… Jeg starter umiddelbart å saumfare bilen og jadda…faen satan altså!! Er liksom ikke noe tvil om at idioten har vært inni min bil 😡 Jeg tar masse bilder selvsagt og gjør meg klar til å begynne å banke på hotell dører. Jævelen skal finnes før han rekker å forlate hotellet, nå er vi syv brautende Sørlendinger klare til "Manhunt". Men fyren dukket plutselig opp av seg selv da han skulle reise samtidig som oss. Han skyldte på mørkt og dårlig sikt, greit nok. Viste seg at bilen var en leiebil og at skaden uansett ville bli rapportert ved innlevering. Så vi utvekslet kontaktinfo, jeg fikk ta bilde av all dokumentasjon og så reiste vi videre mot München 👍 Vi ruller inn i BMW sin hovedstad 👍 Tok ikke bilde av bilen for "Vier Zylinder” bygningen, men jeg tok ett bilde her i Juli 2024 da vi var her på vei til sommerferie i Italia 😀 Jeg har fast plass i kjelleren på BMW Welt, her står jeg alltid. De har til og med satt opp en F sånn at folk vet at dette er Fredrik sin plass 👍 Ikke så mye spennende her nede i dag, men diesel is still king i Tyskland. En lekker i4 med tre liters sekserdiesel, eller 430d om du vil 😀 Eller blir G26 for stor, hva med en 220d Gran Coupe? Golf med "Alpina" skilter 😉 Fikk som første på Bimmers lagt øynene mine på iX3 live, tenk meg av alle personer inne her skulle de denne først 😂 Jeg likte disse her bedre, men så var det de pengene da… De fleste i turfølget hadde aldri vært her så vi måtte inn på museumet også. Jeg for min del bare skummet igjennom, har vært igjennom dette museumet intet mindre en seks ganger, selv min fem årige datter har vært her to ganger 😂 Denne tar jeg bilde av hver gang, men så er det til gjengjeld kanskje den kuleste utstillingen på hele museumet. 5er rommet. Eller som han ene sa "Faen, her var det mange fine delebiler" 😅 🤮🤮 Legende 😎
    17 poeng
  9. S-Bullaren

    i4 tråden

    SC 2026 M Sport Pro M60 fully individual Oppgradert meg fra en 2023 M50
    17 poeng
  10. Har fått kjørt m3 en del nå. Fryktelig trangt for fruen i fremsetet når barnestolen står bak, så den er nok litt for kort til og funke som fullverdig familiebil. ( g31 er også trang, men bedre ) Har kjørt kun på BF 95 så langt, og bilen kommer seg fint ned på 0,7-0,8 på langtur. Og girer fint opp i 8. Gir i 85-90km/t. Så min bil reagerer tydeligvis annerledes enn @Lars Ssin😅 Ellers veldig greit med 4wd på vinterføre, og fryktelig artig at man kan skru det helt av 😬 Tar meg dog ikke råd til nye bakdekk, så 2wd funksjonen blir kun brukt på snødekte veier 😅 En veldig trivelig bruksbil uten tvil! Men for min del som er godt fornøyd med en g31 som bruksbil, så blir denne litt for god/tam/snill til og vere Min type "entusiastbil" Vekten er utvilsomt negativ. Det er ganske sykt og tenke på at jeg nå har hatt 3 (4) personbiler i G serien. G11, G31 og G81. Og av disse 3, en luksus suv og en svær stv. med stor tung dieselsekser. Så er det den minste av dem, sportsbilen(!) Som er tyngst. ( vognkort vekt ) Den kjører dog utvilsomt langt bedre. Bilen min fikk av Sulland Tromsø fjernet spjeld på eksosen bak, for og få maks lyd hele tiden. Syns dessverre fortsatt ikke at lyden er noe og skryte av.. Igjen deilig med 6er lyd fra Bruksbilen, og man blir lykkelig av og høre brumming i det daglige. Men lyden gir ikke nok som ren kosebil Og til dere som skryter av elbil med varmepumpe.. Når det er kaldt ute er det 10 ganger bedre og gå ut og starte bilen, så gå inn igjen og høre bilen stå og bromme mens den tiner, istedenfor og trykke på webasto eller en varmepumpe 😇 Fikk tilsendt ett videominne fra en kompis her forleden dag. Den oppsummerer egentlig ganske greit hvorfor jeg er opptatt av lyd 😅 ( Høør oppgiringen under sladd midt i sving! ) Snapchat-2055375659.mp4 Jeg skal kose meg med m3 noen mnd.er til, men er ikke i tvil om at den kommer for salg til våren. Det er ikke bilen sin feil, men mine preferanser😅 Legger ved ett bilde av bilen i sitt rette element.
    16 poeng
  11. Vintermodus 😀 Lot spacerne jeg brukte med sommerhjulene stå på. Foran sitter hjulene ganske greit, men bak skulle vært lengre ut. Eventuelt mindre eller fjerne de foran 🤔
    16 poeng
  12. 316

    i4 tråden

    Da var den henta. Grufullt slushføre hjem, den var hvert fall ren ca 25 minutter 🤝 Er det mulig å få noen fornuftig visning av ryggekamera? Synes det var helt håpløst å se da jeg rygget inn i garasjen.
    15 poeng
  13. Aiaiai! Ung mann med kort eiertid på M-bil!! Du tikker alle boksene! Trist sak 🤷
    14 poeng
  14. Helt enig! Jeg så denne på Finn.no før helgen og tenkte med meg selv at det kan umulig være noen som er villige til å betale over 900 000,- for den. Da får man en bil som ser ut som en 320d som kommer rett fra Streetmeet... Som sagt så er byggekosten sikkert høy, men den eneste som får glede av dette er eier som har bygget den. Jeg som er på utkikk ett E92 M3 karakteriserer denne bilen som ødelagt.
    12 poeng
  15. Har aldri vært helt fornøyd med finish på toppdekselet etter det ble pulverlakkert. Men har heller aldri blitt prioritert 😅 Fiskes som pulverlakkerte freste av stripene og logoen slik at det skulle vere som originalt. Men kan virke som det ble høvla av litt for lite. Våtslipte meg opp fra 120 til 1200, og polerte til slutt med autosol. Ville ikke ha det for blankt da jeg føler det vil se unaturlig ut når resten av motoren ikke har den "standarden" Hat heller ingen behov for og ha det 100% blankt og plettfritt, da jeg ønsker og kunne bruke bilen når det regner uten og få angst 😅 Men all ære til dem som orker gå all in og få det plettfritt ( kremt @Eystein Ose ) Før bilde 50/50 underveis Og ferdig
    12 poeng
  16. Året var 2040. Forbrenningsmotor og ved er forbudt. Biler må lese av fartsgrenseskilt som setter absolutt maksfart for bilen og hvis disse ikke er tilgjengelige går den til en default setting på 30 km/t. Hver halvtime må man stoppe og logge inn på bilen med BankID for å forebygge organisert kriminalitet. Alle i Norge er pålagt 60 cm isolasjon i veggene for å kunne møte EUs gjennomsnittlige oppvarmingskrav i Wh/kvm/dag som henter sine snittverdier fra lengre sør i Europa. Når strømmen går så får du ikke ladet din elbil. Det eneste som er oppe og drives av nødnettet er kritisk infrastruktur. Som for tiden består kun av bompengestasjonene. Bompengebrikken din er nå automatisk overført til en ny standard subscription til 1299,- måned. Autosync som nå heter Autoscoop pga. måten de scooper opp penger fra din lommebok på mener at det nye gebyrer kommer forbrukerne til gode. "Vi har tross alt inkludert en liten video-spiller som kan spille av 3. divisjon kvinnefotball fra Bulgaria på våre sider der du henter ut fakturagrunnlag for dine passeringer, slik at du nå virkelig kan samle alt på ett sted!"
    12 poeng
  17. Ny del koster sannsynligvis det samme som Hyundaien nevnt over ferdig montert, men i motsetning til Hyundaien finnes en håndfull og litt til av personer og bilverksteder som kan montere en brukt skjerm, slik at kunden sitter igjen med en regning på 25 000kr kontra 77 500kr. Og skulle det ikke være mulig å oppdrive noen til å gjøre det her hjemme, er det rundt 10 000 andre kompetente personer ellers i verden som hiver seg på PCen for noen dollars eller euro for å remote kode. Der er forskjellen på en BMW og «alle andre».
    12 poeng
  18. Tja. E92 M3 i originalstand henger mye høyere for meg. Skjønner at det er en voldsom byggekost her, men den må da være veldig tungsolgt....
    11 poeng
  19. Måtte nye vinterdekk til i år. Ble gjenbruk av de gamle sommerfelgene også
    11 poeng
  20. Dagens jobb, rimelig lei av å skru i denne trange garasjen etterhvert, men det er ikke f31 sin feil, den har vore tilnærmet feilfri når den nå straks bikker 150 000km.
    10 poeng
  21. Kan det tillates et bilde fra i sommer ?😊 Det gledes til påsketider :
    10 poeng
  22. @Skulebollen @mr.pingu @Ingvaldsen Kan oppdatere for de interesserte på garantikravet her - fikk mail fra Autodoc på lørdag om at kravet var godkjent, og i dag kom det penger på konto for både feilsøking og installasjonskostnad som beløp seg til ca 3400kr totalt. Delen i seg selv ble selvsagt også ble dekket i form av av de sendte en ny, lik del, kostnadsfritt). Kan ikke annet enn å være imponert over service her, både hvor raskt og hvor smertefritt alt har gått.
    10 poeng
  23. Noe jeg yter stor respekt for er folk som faktisk setter pris på trådene mine .🙌🙌🙌 Får både noen meldinger på Face og her der folkene faktisk setter pris på det jeg gjør og man blir ydmyk og glad . Men så er det og noen som lurer på hva som skjer med e34 da det har vært minimal oppdatering på denne i år .. Noen vet jo ikke hva som har skjedd og andre vet det . Så hvertfall kjører jeg på med en klassisk oppdatering her ,noe som er veldig lenge siden . Idag var det duket for noe som var fryktelig nødvendig . Rens og clean up i bagasjerom . Som sagt så fungerer jo denne bilen som et slags verksted når jeg skrur ,for noen plass må jeg ha tingene 😊 Og dette er jo klassisk : Altså rot ! Dette går og desverre utover tepper her som er fylte med oljer,fett osv . Det som er imponerende og helt utrolig er dette : Altså denne bilen har stått uten garasje hver dag i 14 år og knusktørr😊😊 Men over til clean up . Som dere så på bildet øverst må det renses og vaskes . Så frem med bøtte ,såpe og salmiak: Så her er man igang : Det spares ikke på noe : Etterhvert blir man ferdig og nå ble det rent og pent her : Slanger er viktig og ha med seg og disse ble sjekket om de bestod knekktesten og det gjorde de : Første isolasjonsmatte på plass: Morro når man ser forskjell .😊 Største utfordring var jo selve teppet her . Dette var veldig møkkete med all slags flekker i seg . Beste hadde vært og skaffet et annet et ,men de er jo ikke så mye bedre som regel . Men jeg ville nå prøve meg og har fått verre ting rent før . Utgangspunkt : Kunne en blanding av disse billige produktene knekke ting tro : Så her bare dynket jeg løs som juling .: Vann og skuring med børste på drill så avsluttet med støvsuging og jo ,dette ble jo mer enn godt nok: Vi må ikke glemme at dette er 32 år og få det såpass rent ,lever jeg lett med 😊 Med en høytrykksspyler så skulle jeg fått det 110% tror jeg . Så brukte jeg tid på og trimme paneler sånn at de passet bra samt at jeg fant låseklips og nå ser det mer respektabelt ut : Andre siden : Og endelig kom teppet på plass og man er ferdig : Dette : Ser det ble litt skygge på det bildet men ,uansett så nydelig å få gjort . Og her kun etter bagasjerom og div tepper der : Gugge: Så litt kaffe før man fortsetter : Innvendig ble det tatt et kjapt røsk og et før : Etter : Dette ble gjort all over innvendig og bil ble ren og ferdig : Men her ble det kun lagt vekt på å få bort smuss og støv da interiøret nå trenger en god strekk . Se på stolene så ser dere hvorfor : Totalt gjengrodd av møkk og dritt etter og ikke blitt gjort noe med på tjaaa to år tro pluss stått i et år . Men rensemidler og tid har jeg nok av så om litt så tenker jeg 😊 Og det vanlige dritet …: Tec 7 er oppskrytt . De tre andre er limt med flis silikon og de holder . Tilslutt da dette : Idag gikk timene og veldig stas og styre med den . Nei jo det som er morro med den som den er nå ,vil jeg bare susle så gjør jeg det ,vil jeg ta mer tyngre ting å kan jeg det og men ingenting haster på den .. Jeg må til med noe mer lakk senere sånn at den ser fin ut til jeg skal ha den på treff til sommeren . Må få kjørt denne mer på treff fremover til våren siden alt gikk heden i år . Kommer mer oppdateringer herifra nå.😊
    10 poeng
  24. Det brygger opp til storm, bare å komme seg hjem i garasjen 😅
    9 poeng
  25. Kjører på med en dobbel upd her . Idag sa jeg til kona at hun kunne ta den grå på jobb pga jeg ville ta litt enkelt vedlikehold på denne når jeg holdt på med 535en 😊 Det var på tide med litt vedlikeholdslading og : Merker at feks viftefunksjon på full blås er fraværende og det pga lite strøm så da må man lade litt sånn at man får igang ting på bilen igjen.(Nytt batteri skal kjøpes ). Så er det en gang sånn at når bilen brukes på denne årstiden så blir det jo desto verre inni . Og typiske ting som gulv områder : Men som regel så holder det lenge her og finne frem en tørr klut ,tørke over ,riste litt matter og div så er det greit igjen : Det samme på andre siden : Dette: Bak: Nå står den her for litt strømlading til imorgen : Olje og vann ble sjekket og ikke noe og si der . Jeg vil booke time på Bmw og få byttet bremsevæske på den sånn at det og er gjort . Må til med bremseklosser på den etterhvert og da kan jeg få byttet den og .😊
    9 poeng
  26. Hvem er raskest… lurer på om en av dem har hk & vekt fordel 🤷🏼‍♂️
    9 poeng
  27. Tre måneder og 192 km siden forrige vask.
    9 poeng
  28. @fupsaker - this one's for you... Ikke finn, men nydelig Alpina B3 GT til salgs i Tyskland. Alpina-grønn og Lavalina skinn så langt øyet kan se. Lekkert (og dyrt) https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=438792937
    9 poeng
  29. Det er fint og elegant og kledde den G31 skikkelig godt. Jeg liker at det er variasjon i bilparken. Likevel er jeg sær og skal ha shadowline Tanzanite Blue er mørk nok til at den er godkjent av samboer. Så slik vil jeg ha, men de vokser ikke på trær: Edit: Kommer en til salgs. Med Ivory interiør. Den er nok pen Finn.no | G31 Tanzanite
    9 poeng
  30. At skjermen ryker er jo ikke et elbilproblem, men et modellproblem i så fall. Dette understreker nok en gang hvorfor BMW faktisk er verdens beste bil; når det eksisterer et så stort entusiastmiljø vil både deletilgang, verkstedekspertise og mulighet for gjenbruk av brukte deler være massivt, i motsetning til et Hyundai-verksted eller en annen Ding-dong bil. Priser som 77 500kr blir en realitet når verkstedet har monopol og livnærer seg på folk som knapt vet hva som er foran og bak på bilen. Ikke hjelper det å reise til en ekspert utenfor merkeverkstedet heller ettersom ingen har fordypet seg i en... Hyundai. 😅
    9 poeng
  31. Når det påstås at Neue Klasse er et steg opp i materialkvalitet og interiørfinish, er det interessant å se om dette rent faktisk også er tilfellet. De foreløpige oppdagelsene viser dessverre at dette er nok et spareknivprosjekt fra BMW. Det går som vanlig på detaljer, men detaljer er med på å gjøre den totale helhetsfølelsen. Rett og slett utrolig skuffende at et så hypet produkt leverer under pari. Rekkevidde eller ei, men jeg står heller en ekstra gang på ladestasjonen etter fem timer og nyter kvalitet og finish til fingerspissene enn å lide meg gjennom ti sammenhengende timer bak rattet i hardplast. 😅 NK iX3, enkel bagasjeromsplate med snorfeste i bakluken tilsvarende i3: G01 X3 / G08 iX3, ordentlig bagasjeromsrollo man kan trekke inn og stue vekk: NK iX3, baksete HVAC - legg også merke til hvordan setene er bygget opp fra gulvet: G01 X3 / G08 iX3, baksete HVAC - legg også merke til hvordan setene er bygget opp fra gulvet: NK iX3, upolstret hanskerom: G01 X3 / G08 iX3, polstret hanskerom: NK iX3, sidevanger til baksete i hardplast: G01 X3 / G08 iX3, sidevanger til baksetet i skinn: NK iX3, innlastingskant i plastikk og enkel gripekant til bagasjeromsgulv: G01 X3 / G08 iX3, innlastingskant med aluminium og håndtaksmekanisme til bagasjeromsgulv:
    8 poeng
  32. Er noen lekre i4 til slags nå. Goodwoodgrønn/Tartufo - Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2025 - Grønn - 544 hk - Annet | FINN.no Tanzanit blå/Tartufo - Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2026 - Blå - 601 hk - Kombi 5-dørs | FINN.no Malachite grønn/Tartufo - Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2025 - Grønn - 544 hk - Annet | FINN.no Tanzanit blå/Ivory white - Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2025 - Blå - 544 hk - Kombi 5-dørs | FINN.no Og denne e46 330i'en ser heller ikke så gærn ut; Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 2005 - Blå - 231 hk - Coupe | FINN.no
    8 poeng
  33. laffe

    Den store finn.no tråden.

    Når Porsche har krom rundt viduene på sin kuleste modell er det kult på G31 også...
    8 poeng
  34. Da er vintersesongen og tiden for å friske opp Z3 kommet. Bilen er ikke så fin i lakken som det ser ut på bildene og tenkte derfor å få lakkert opp deler av bilen. Men etterhvert som jeg holder på så ser det ut til at dette ender med hellakkering. 😂🙈 Demontert nesten hele bilen og det er fantastisk å jobbe med en bil som er så godt som rustfri, eneste er litt overflate i front på kanaler. Men masse veistøv bak alle paneler så blir godt å få vasket alle steder.
    8 poeng
  35. Jeg vil påstå at det å finne tutorials på nett for utskiftning av diverse deler på BMW er vesentlig mye lettere enn for alle andre merker der ute, og dette mener jeg også er særegent for BMW. I tillegg så har du brukervennlige apper som Bimmerlink og Bimmercode som gjør at man kan gjøre veldig mye selv uten at man er avhengig av profesjonelt diagnoseverktøy som man trenger opplæring i for å benytte.
    8 poeng
  36. En stund siden sist jeg oppdaterte og skrev her, men alt vel, og både bilen og jeg koser oss som best mulig, nå når vinter og saltbiler dessverre kommer. 🙈😁 I anledning Black Week tilbud fant jeg også noe snacks, og fant passende, originale HiFi diskant høyttalere / tweeters som jeg vil og ønsker å komplettere anlegget med. Bytter også rammen til vinduet for full OEM-look. 😊👏 Bilen har nå rundet 198900 km. Så snarest skal begge hornene og microfilter byttes, jevnlig avspyling etter kjøreturer og nyte førjulstiden. 😃🤩 Vedlegger noen bilder.
    8 poeng
  37. Fikse rosen på ruta, hvor lenge til neste mon tro? 😂
    7 poeng
  38. Hovedproblemet med designet til G60 (ikke fullt så gjeldende på G61) er at bilen gir inntrykk av å være designet av fire forskjellige designere. Èn designer for B-stolpen og forover, en annen for B-stolpe og bakover, en tredje for innvendig B-stolpe og forover, mens sistemann fikk baksetet og hattehylle. Dessverre henger ikke dette spesielt godt sammen, noe som understrekes av dette bildet: Enkle grep ville faktisk kunne endret G60 betraktelig. Dette gjelder utflating av koffertlokk, marginalt brattere bakrutevinkel, mindre Hoffmeister-knick, rett vinduslinje og en tydeligere skulderlinje. Bilen har et generelt behov for skarpere linjeføring enn det bløte og pløsete som er i dag. Små grep som kunne gitt bilen en skikkelig E60 hommage.
    7 poeng
  39. Le Mans og cinnamon 🤤
    7 poeng
  40. Dieselbil skulle ikke avgå med døden likevel 👍 Audi, som for oss Nordmenn nå er ett rent elbilmerke har utviklet en helt ny 3,0 V6 TDI motor. Denne skal inn i nye Audi A6 og Q5, gamle kjenninger for oss nordmenn som lever videre i beste velgående utenfor våre grenser. 323 hk og 600 NM yter motoren, som vist nok kan gå på både vanlig diesel, HVO diesel og filtrert frityrolje. En dieselmotor for fremtiden med andre ord. Så nå er trekløveret i klassen tilbake med hver sin sekssylindrede dieselmotor. Tyske firmabilkunder danser av glede. BMW 540d, MB E450d og Audi A6 3,0 TDI, det er 2010 all over agian og det synes jeg er herlig. Det finnes noe normalt og velkjent igjen i denne nye og fremmede verden vi befinner oss i 😀
    7 poeng
  41. https://www.finn.no/439557879 For noen felger!😍
    7 poeng
  42. Du har glemt å legge ved den frivillige obligatoriske «pay later» tjenesten som nå koster 590,-.
    7 poeng
  43. Jeg forstår ikke helt den økte bekymringen for en elbil utover garantitiden, og skulle vitale deler som motor(er) og batteripakke ryke, finnes disse til relativt høvelige priser hos bilopphugger. Å bytte disse delene kontra et motorbytte på en bil med forbrenningsmotor er også en langt mindre komplisert jobb.
    7 poeng
  44. Orjan

    i4 tråden

    @Snagg30 - herlig fargekombo!
    7 poeng
  45. E.C.

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hardt å kjøre buss i Oslo, trenger ikke være glatt før de setter seg fast
    7 poeng
  46. Det gjelder og utnytte plassen i garasjen, når begge har blitt avregistrert. Ble parkert vel nært.
    6 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...