Vinnerliste
Populært innhold
Viser innholdet med mest poeng siden 07/02/25 i alle områder
-
Da var det dags for første opprydningsøkt på M5en. Diverse godt og blandet på agendaen. Førstepri var å få krysset av denne lista. Tåkelys framme hadde jeg allerede justert, så gjensto bare tåkelys bak og viskere som tuller. Begynte med tåkelys bak som ikke ville fungere. Pærene var fine. Første tanke var dermed at kontakter og koblinger kunne ha irr og dårlig kontakt. Så demonterte begge baklykter og overgangskabler. Disse ble så gått over, pinnet ut og renset og sjekket over. Meeeen ingen hell. Endte med å prøve de på kompis sin originale facelift bil og tåkelysene funket ikke da heller. Prøvde så et sett originale faceliftlykter i min, og vipps så var det lys. Mener å huske at det er forskjellige lykter om det er til facelift eller om det er til ombyggingssett for preface, så mistenker jeg har sistnevnte og at det derfor er noe som ikke går overens på tåkelysene.. Men fram til jeg gidder å hive noe mer penger på det, så ble det bare til å låne de andre lyktene med oransje blink til EU. Neste var å få orden på vindusviskerne. Etter bytte av mekanisme hos forrige eier parkerer de midt på ruten, selv om de går helt som de skal ellers. Etter alt for mye demontering, montering og fram og tilbake, så begynte ting å bli bra. Motor funker som den skal, men mekanismen var tilkoblet litt feil vei og med feil "nullpunkt" osv. Og etter litt prøving og feiling ble ting etterhvert bra og montert på plass igjen. (Ser nå at jeg lagra feil bilde, dette tok jeg kompis sin for å sammenligne noe, derav svart lakk.. Menmen, er da akkurat likt ellers). Og halleluja. Korrekt parkering. Med EU-feilene i orden, var det litt diverse småplukk som måtte rettes opp i. Begynte med sidespeil på førerside, som typisk nok (på E39 M5 og E46 M3) hadde løsnet i "leddet" sitt og var dinglete. Ut med seg. Og litt mer demontering (begynte litt i feil ende da jeg ikke var sikker på hva jeg så etter på det punktet).. Men synderen ble fort åpenbar: Disse brakettene får man selvsagt ikke kjøpt fra BMW, kun hele speil. Men fant en side fra UK, Mirrorjohn, som reproduserer disse likt originalt i aluminium. Fortsatt rundt 1200kr ferdig i postkassa for en liten brakett, men bør da i praksis holde i 25 år til. Det ble dermed bestilt en slik derfra som jeg nå venter på for å fullføre her. Men bilen må brukes i mens, så da ble det midlertidig lånt et standard-speil fra kompis. Litt Van Gogh stil på ørene, men viskerne på plass, iallefall. Neste punkt var å få vekk koppene i grillen i fangeren, samt montere på krom-nyrer. Utgangspunkt: Fanger av: Ut med det gamle: Og inn med det nye: Her også: Og da ble det etterhvert veldig mye mer korrekt etter min smak 🥰 M5 har jo full-krom grill originalt, men synes kromkant og svarte riller er 10/10 på E39 så det ble heller det. Fortsatt mye steinsprut og tjafs i lakken på frontfanger/panser, men det får bli etterhvert. Pent langt ifra, men langt ifra pent. Så til litt mer småtteri. Bakluke-spoiler var ikke montert etter lakkering av ny bakluke, så den måtte på. Borte: Og på plass: Innvendig speil manglet deksel: Noen flere kroner til BMW senere, så var det også i orden. Mens jeg var her så tenkte jeg også å hive inn et dashcam, da jeg synes det er veldig kjekt å ha dersom et uhell skulle være ute. Slippe å eventuelt måtte bevise uskyld hvis (når) jeg IGJEN skulle være utsatt for noen andres tull. Så da ble det et diskret Garmin-kamera makent til det jeg har i Subaru-brukisen, da det er greit å ha alt i samme app osv. På plass. Kabel trukket skjult ned bak hanskerom, også kobles dette opp ordentlig med sikring osv. Dørstopperen i høyre framdør var også på avveie. Men det var også kjapt og greit å få i orden med ny pin. Og siste lille ting før avreise var å fjerne klistremerker fra siderutene bak. Borte. Første økt i boks og det kunne så bæres bort til nærmeste verksted for en etterkontroll. Ikke store lista akkurat, så den ble fort klar for 2 nye år på norske veier 😁 Dermed kunne baklyktene med hvite blink slenges på igjen.. Og landeveier kunne omsider nytes uten røde klistremerker på skiltene. Hadde egentlig flere punkter (og innkjøpte deler) på agendaen, men hovedproblemet var dette kollapsede jekkfestet høyre bak, så jeg kunne ikke ha bilen på bukken. Jekkfestet høyre foran er også ganske crunchy og ikke helt til å stole på, tror jeg. Må eventuelt brukes 4-søyler, hvilket jeg ikke har tilgang på privat. Så vil nok prøve å prioritere å få tatt jekkfestene snart, slik at jeg kan jobbe fritt på bilen selv. Veldig kjipt å skulle bruke mangfoldige tusen på verkstedtimer for jobber jeg fint kan ta selv. Men, enn så lenge får jeg være litt kreativ med bruk av jekk, og skru på gamle måten - altså på bakken. Ellers er det også mer småplukk som skal tas fortløpende, så det kommer oppdatering på det så fort det blir ordnet også. Så bare å følge med 😁 Blir nok aldri arbeidsledig med gammel BMW uansett.31 poeng
-
Gabz' E39 M5 // Ny opprydningsøkt, s.3
Bendik Kjellevold og 28 andre reagerte på Gabz for et emne
Opprydningsøkt nr. 2: Da er ny innsatsrunde på M5en foretatt og en del punkter krysset av fra listen, så en liten write-up må til. Første på agendaen var girkassefester og motorfester som føltes slitne ut. Bilen opp, og jeg kjenner allerede at jeg savner løftebukk: Men etterhvert er girkassefestene demontert, og nye Lemförder deler er montert inn. Deretter var det motorfestene som måtte si farvel til sin gamle bopel. Her også var det Lemförder som fikk overta plassen. Fornøyd med sitt nye hjem: Har hatt en del dødgang "i midten" av styringen, og det ble også påpekt på EU at ene indre endeleddet var litt dårlig. Da er det vel neppe noe overraskelse hva som måtte skje. Klart for å settes igang: På disse bilene med V8 er det jo ikke tannstag, men styresnekke. Dermed måtte hele parallellstaget byttes for å fikse indre endeledd. Etterhvert var hele greia demontert. Har kjøpt nye ytre endeledd også, så de gamle fikk bare stå på: Synderen indentifisert: Skal bli bra med litt nytt. Lemförder nok en gang. Glemte selvfølgelig å ta noe etter-bilder. Men styringen ble natt og dag etter skiftet, og bilen er nå levert hjulstillingskontroll. Deilig! Men vi er ikke ferdig. Hadde jo en liten Van Gogh situasjon på sidespeilene, som måtte løses. Jeg hadde omsider fått denne braketten i posten fra England, i maskinert aluminium. Gjenget opp og skrudd fast med de originale skruene. Og etterhvert var speilet igjen komplett, og ikke minst wobble-fritt. På plass. En annen ting som har irritert meg litt er at bilen har vært delvis skeivøyd. Tåkelysene var nemlig forskjellige. Høyre siden hadde klart glass, men venstre side hadde "vaskebrett"-glass. Glemte naturlig nok før-bilde her. Men ny lykt ble iallefall kjøpt inn: Og montert. Omsider likt igjen foruten litt forskjell i alderdom, men iallefall ikke like synlig som før. Var ikke super-gira på å bruke 1500kr ekstra bare for å få den andre like blank (selv om det fristet). De jevner seg nok ut etterhvert. Mens jeg var i gang tenkte jeg også å få demontert skiposen i armlenet bak, da den er mer i veien enn praktisk. Kommer aldri til å bruke den. Tok også en overflatevask av alt annet her mens setene var ute, inkludert beltet (glemte bilde av dette også). Posen ute. Og baksetene på plass igjen. Enda en liten plage var interiørlampen som sitter i bakluken. Denne hadde et knekt feste som gjorde at den hang og dinglet, samt utbrent pære og diverse sprekker. Ny original lampe innkjøpt. Og alt i orden igjen. Apropos sprekker; midtre luftventil i dashbordet hadde også det i 3 av fire hjørner. Out with the old and in with the new. Og da ble det litt mer ro i sjela her også. Emblemene foran og bak har definitivt sett sine bedre dager. Nye originale deler fikk erstatte disse også. Før/etter bak: Og foran: Ene skiltlyset bak hadde samme diagnose som lampen i bakluken - sitter løst pga knekt feste. Dette var dog også uoriginale LED-innsatser (med en del sotespray på pga. sterkt lys). Her ble det også nye originale deler. Mye bedre. Og til slutt noe jeg har gledet meg til fra første stund. Få av de slitne, stygge kjennemerkene i plast og få på noen ferske aluminium-skilter i stedet. Skiltholderne var også veldig falmet og ble erstattet med dual lock borrelåser. Av med det gamle: Og nytt stæsj klart. Dermed kunne bakenden på bilen gå fra dette: Til dette: Og likeså fronten fra dette: Til dette: Detaljene hjelper fælt på helhetsinntrykket. Enda mer i virkeligheten enn på bilder. Er fortsatt en del lakk-tjafs som ødelegger helhetsinntrykket for meg (spesielt frontfanger og panser), men dette står på planen. Den plasten under fangeren skal også byttes, da den er både sliten, sprukket og misfarget. Men dette var en veldig god start på det utseendemessige løftet i min bok. Avslutter innlegget med et par stemningsbilder fra påfølgende kveld.29 poeng -
Årets Vestlandstur er overstått, og som seg hør og bør skal det sykles. I den anledning var jeg møkk lei den gamle, slitne sykkelen, så hva var vel mer naturlig enn å anskaffe seg en BMW-sykkel når man først skulle dytte penger i noe slikt? Å skulle få tak i en slik sykkel viste seg å være vanskelig, men etter et kappløp mot klokka og en sykkel oppdrevet i Munchen, ankom denne Sverige to dager før vi skulle reise. Er man nerd, kan man like gjerne ta strikken fullt ut, så da var det bare å snappe opp Bavarias originale demo-sykkelstativ til en hyggeligere penge. Skilt måtte forresten også ordnes, da en ikke kan kjøre rundt med et hjemmelaget skilt. En tenker jo alltid at man skal være flink til å knipse bilder, men det blir ofte med tanken, og skulle en være så flink til å knipse noe, ender bildene opp med å ikke gi samme fascinerende inntrykk som det man opplever. Det er alltid fascinerende å komme seg over Hemsedalsfjellet. Den massive forskjellen i natur på Lærdalssiden står i sterk kontrast til hva vi er vant med her på Østlandet. Ikke minst bygges og bor det mennesker der det ville vært helt utenkelig å engang levere en byggesøknad her på Østlandet. Som nevnt gir ikke bildene samme inntrykk, men at noen kan drive gårdsdrift i terrenget her hvor det går rett ned, er for meg uforståelig. Utrolig flott og fascinerende. Det meste er uforandret på Harastølen/Luster Sanatorium siden i fjor. Bortsett fra nye eiere og den evige optimismen om at dette skal bli et hotell med et budsjett på kr. 100 000 000,-. Jeg tør vedde på at bare opparbeidelse av veien opp til Harastølen kommer til å suge over halvparten av hotellbudsjettet. Herlig skummel plass. ..og destinasjon innerst i Sognefjorden, Skjolden. ..og cidersmaking i Badebussland, Balestrand. ..og litt vakker natur, bygninger og BMW-sykkel i Luster.28 poeng
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Kolstad Jr. og 25 andre reagerte på Markus E30 for et emne
26 poeng -
En av Skulebollens biltråder.. Endelig tilbake med Bmw som bruksbil
skoglund og 25 andre reagerte på Skulebollen for et emne
Her skjer det ikke mye.. Har fått senkefjærer til 530, men usikker når jeg rekker og få montert disse. Blir nok etter ferietur siden bilen må ha hjulstillingskontroll.. Gikk for HR da jeg var redd Eibach sine ville bli akkurat litt for lite senk med Har ellers fylt opp garasjen igjen med en liten guttedrøm.. Meningen var og få senket denne også, men det går visst utover garantien ( ferrari approved ) så den forblir nok som den er. Artig og ha prøvd, men fortsatt litt usikker på hvor lenge den blir værende i garasjen. Mye skinn😏26 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Tore Høgvold og 24 andre reagerte på EspenM3css for et emne
25 poeng -
Da kom plutselig to karer fra Oslo traktene ned til Tønsberg for være bærehjelp. En av dem gjorde det bare fordi den hadde dårlig samvittighet. 😛 Dårlig samvittighet eller ikke: Resultatet ble veldig bra. Takk for praktisk, sosial og mental støtte @Saltkjelen og @CHNilsen Ut med det gamle sete: Vi måtte klippe litt ledninger fordi de var for korte å bytte fra pin 41 til 2 osv. Veldig typisk, man tror det er bare en enkel sak og gjøre det i 2 min, men nei ledninger er for kort så da må det klippes og skjøtes. Så inn med komfort sete fra X5 F15 🤩 Først passasjersete. Her ser man også sammenligning med den gamle sport sete. I følge mine målinger skulle det passe fint og det er alltid en lettelse når det det faktisk passer virkelig perfekt. Mer enn nok klaring 👌 Eneste, når sete er helt framme kommer skinnet av sete til midtkonsollen. Men med mindre man har ikke bein bruker man aldri den posisjonen Det var en lettelse at alt passet så bra med tanke på dimensjoner så opp til neste utfordring; innfestning av belte: Tiltenkte løsningen av borre ut klipsen og kone litt den andre siden funket utmerket. Så det var bare å få det gjort. Alle funksjoner funket bortsett fra Memory, både på førersete og passasjersete. Jeg begynte med kode tingene som jeg hadde skrevet ned; ACSM2 HALL-Sesnor_3: sitz_positions_Sesnors_BF (07) - nicht_aktiv (00) Sitzpositionserkennung_Sitzmemory_fahrer: nicht_aktiv -> aktiv (01) sitzpositionserkennung_Sitzmemory_beifahrer nicht_aktiv -> Aktiv (01) BDC_BODY ComAdapterPdu_22A_Status_BFS: nicht_aktiv -> aktiv (01) ComAdapterPdu_232_Status_FAS: nicht_aktiv -> aktiv (01) Sitzheizung_low_front: LIN_BF -> nicht_aktiv (00) Fra airbaglampe med 1 feil gikk jeg nå til 2 feil… Uten memory funker ikke posisjonsensor og får man opp feil på airbag modulen. Har ikke skrevet ned akkurat feilkode men strekninger husker jeg: No message Seatpositin (Transmitter SMFA, Receiver ACSM) No message Seatposition (Transmitter SMFB, Receiver ACSM) Der viste seg at begge setemoduler hadde ikke noe kodingfil i seg (CAFD). Så jeg tenkte det blir lett, bare forbinde med E-sys, bruke F15 VO «Detect CAF for SWE» og ferdig. Men så fort jeg prøvde å kode modulen fikk jeg feil og mistet modulen kodingen sin så fort man gikk ut av E-sys. Men plutselig satt det når jeg prøvde med BimmerUtility isteden for e-sys. Eneste utfordring var at kodingen av modulen kom fra F48, så alle verdier inne var beregnet for de originale sportseter. Men nå det var hvertfall koding fil inne i modulen var det bare spørsmål å sette alt til F15-komfort verdier. Så… Tilbake til e-sys og noe som heter coding verification. Har kan man regne ut verdier av koding fil uten at man trenger å ha forbindelse til en sånn bil. (Coding verification -> NCD Trace) Nå hadde jeg en .NCD fra både F48 og F15. Var det bare å sammenligne de og sette alle verdier til F15 komfort seter igjen. Heldigvis var det bare 100+ forskjellige verdier 🙈 Brukte sånn sirka 1 time per modul… Men etter det her skjedde en forbedring, memory funka nå men jeg hadde fortsatt 2 feil + airbaglampa men det var en forbedring; fra no message til incomplete. Message Seatposition incomplete (Transmitter SMFA, Receiver ACSM) No message Seatposition incomplete (Transmitter SMFB, Receiver ACSM) Tilbake til sammenligningen igjen og så kom tilkonklusjonen at det kunne være den her og det stemte: positionsuebergabe_fraumann -> Aktiv (01) På F15 er det av, på F48 er det på. Etter det spilte ACSM i lag ogkunnen jeg slette feilkoden/ airbaglampa og funker alt som skal. Brukte en god del timer på selve kodingen men jeg var så glad nå endelig fikk 0 feil og denne meldingen i iDrive: For interesserte; jeg brukte sirka 5 timer på selve kodingen til å funke. Det vare sirka like mye som vi brukte å sette inn selve setene Men…. Dermed var X5 Komfort sete retrofit komplett! Så her følger noe bilder av resultatet: Jeg har kjørt i dag til Gardermoen og kan med 100% sikkerhet si at det er en stort oppgradering, komfortseter er så mye mykere og innstillingsmulighetene gjør at det er lettere å finne posisjon som er behagelig over lengre tid.25 poeng
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
mossing 92 og 23 andre reagerte på Markus E30 for et emne
24 poeng -
Da har man vært på tur, og som seg hør og bør bør det postes noe. Det blir ingen @Fredrik 90 standard, men det er i alle fall noe å glane øynene på - for de som har interesse av det. M550en skulle få litt lakk mens vi var borte, så denne ble i hu og hast avlevert hos lakkerer før det bar avgårde til fergen. Fremst, og alene i handicap-køen på grunn av for lav bil for hengedekket. 🙃 Heldig med plassen - som vanlig; ...og en vanvittig flott overfart. Det er ikke ofte en opplever så rolige overfarter på åpent hav. For øvrig et sørgende kjedelig skip der de enarmede bandittene var fjernet i forbindelse med rebrandingen fra DFDS til GoNordic CruiseLine. Det blir ColorLine og banditter neste gang! Ferdig med danmark, her ved Rødby-Puttgarden. En kul amerikansk skolebuss-bobil. Med elbil hører elbilblære til. En av turens unormalt mange dostopp, her på fergen fra Rødby til Puttgarden - hvor man også trekker opp med en fjærbelastet Elko-bryter. Første ladestopp på en campingplass utenfor Lübeck. Her ble også den velkjente elbilstrekken gjennomført ved å gå en kort tur inn for å glane på vogner og spikertelt, før det bar videre. "Iskald" beregning før lading og spising (og dopause, selvsagt) i Bremen. Favorittplassen er alltid ledig. Og bilen er alltid fulladet før verdens beste kebab er fortært. Og et bittelite ladestopp på 8 minutter med den berømte benstrekken ved Lemmer i Nederland. Nederland har et helt fantastisk behagelig motorveinett, i motsetning til det rakkelet vi driver med her hjemme. 60 sone på E18 ved Holmen, liksom. Potetland! 😅 Til slutt litt destinasjonslading på hotellet. Amsterdam består ikke bare av horer, dop og pommes frites, men har mye annet spennende/kjekt/vakkert å by på. En herlig sjarmerende by! En helt vanlig sidegate i Red Light District. En skal være hardhuda for å gå her alene en veldig sen natt. Ikke no' cash? Null stress, her tar tiggerne (gatemusikanter) kort. Nåtidens BMW Isetta - Fiat Topolino (og andre tilsvarende biler) var det flust av her. Fascinerende kul bil. ...og du kan til og med kjøre lovlig på passasjerferger med den. Til slutt avlevering av bil hvor the magic happens og BMW blir made great again.23 poeng
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Kolstad Jr. og 22 andre reagerte på Skulebollen for et emne
23 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 22 andre reagerte på Saltkjelen for et emne
23 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Reef89 og 20 andre reagerte på FransEirik for et emne
21 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Kolstad Jr. og 20 andre reagerte på Ampera for et emne
21 poeng -
Da jeg hentet ut i4en for to år siden, hadde den ene nøkkelen hatt et falluhell og blitt «ødelagt» (i den form at M-merket på siden var løst). Jeg fikk derfor en ny nøkkel (som på feilaktig vis ble levert med sølvknapper) og beholde den skadde. Det har irritert meg litt at nøklene har båret preg av å være litt «billig» i følelsen, og fant ut at de tidligere F-serie/G-serie nøklene hadde deksler i aluminium. Sett i lys av at BMW også økset BMW Individual nøkkelen, var det jo ekstra stas at det var en slik man fant på eBay. Da var det også bare å få skaffet opp et blankt nøkkelemne i aluminium og få den lokale nøkkelspilleren til å slipe opp. I-landsproblem deluxe, men nå føles i alle fall (den ene) nøkkelen solid ut. Her er problemet med at plastikken knekker, og da blir tuppen løs. Aluminium vs. plastic fantastic Vekt med kostnadsbesparelser: Vekt uten kostnadsbesparelser:21 poeng
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
///FredriK.S og 19 andre reagerte på Øyvind L. for et emne
Da var bilen nyvasket inni og klar for Nürburgring i morgen. Melder en del regn så gidder ikke bruke tid på å vaske den på utsiden så ble litt ekstra inni heller. Blir vel bare et lag med Rain-X på ruta.. I skrivende stund kom jeg på at jeg ikke har testet vindusviskerne på et par år.. Håper de virker fortsatt..20 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Kolstad Jr. og 19 andre reagerte på Øyvind L. for et emne
20 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 19 andre reagerte på ///FredriK.S for et emne
20 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 19 andre reagerte på OddErik_E34 for et emne
20 poeng -
Ja, det er helt tragisk at disse ble fjernet. Det er jo hele sjarmen med å dra seg ombord på en slik ferge. 😅 Det anbefales på det sterkeste - med eller uten i4. Det viktigste å huske på med utenlandsreise med elbil, er å ha BMW Charging-kortet aktivt. Jeg møtte en svenske i en iX3 som strevde noe voldsomt (siden kortterminalen ikke fungerte). Han hadde nettopp deaktivert sitt ladekort og bannet et par-tre ganger der han ikke fikk ladet uten å styre med app-dritten. Absolutt, selv om vi dro fra tropesommer i Norge til vanlig norsk sommer i Nederland, Tyskland, Sveits, Liechtenstein og Italia. Her parkeres det så ladekabelen ikke subber i lakken, selvsagt. Må ikke skryte blæra for mye opp i skyene, for jeg har samme blæreintervall i M550en også. Og der kommer jeg til kort mot den indre harde dieselkjernen som kjører 2000km i ett strekk med 3,5 tonn hengende bak på kroken hver eneste dag. --------------------------- Etter Cools bar det til togstasjonen i Eindhoven for å karre seg over til Tyskland og til en ventende bobil. Det er fascinerende å se hvor lekende lett det er å ta tog, trikk og t-bane i Nederland, mens det er et mareritt av et helvete å gjøre det samme i Tyskland. En griseharry G05 X5 30d med spoilere i alle kriker og kroker. Litt emblemtrimming hører med. Tyskland byr ellers å mange flotte bygg- og småsteder. Og naturligvis en tur innom BMW Welt og BMW museumet. Rakk dessverre ikke fabrikktur eller innom BMW Classic, men da har man desto større grunn til å ta en ny tur. Det var mye fokus på Neue Klasse på museumet, så det er tydelig at BMW har veldig tro på dette. Jeg må riktignok være tilbøyelig med å si at bilen var "overraskende kul" i virkeligheten. To sprekinger til venstre og den tjukkeste gutten i klassen til høyre. Jeg har et håp om å eie Z8 en gang. Herregud for et mesterverk! Det er en skam at verken denne eller Concept CS ble satt i produksjon! For ikke snakke om at denne aldri nådde produksjonslinja. En slik en var å se gjennom en av portene, men jeg rakk dessverre ikke ta bilde; Og en Skytop på tyske skilt. Lekker sak (ser ikke så lekker ut på bildet) - BMW kan hvis de vil. ..og vipps var man en tur i Italia. Imponerende byggverk. Full size "mini size" lastebil. En kan mene mye om bomringene i Norge, men vi har i alle fall sluttet med å lage køkaos på veiene med dette som for lengst hører til på museum. Italia ble hardt rammet av Covid. Disse byggene ble forlatt etter Covid og bærer preg av å ha stått urørt i fire-fem år. Gi de noen år til, så hadde det vært artig å foreta "urban exploring".19 poeng
-
Den store finn.no tråden.
papertiger og 18 andre reagerte på Snagg30 for et emne
19 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Tore Høgvold og 18 andre reagerte på Kolstad Jr. for et emne
19 poeng -
M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass. Roadtrip og bilsalg.
sandersander og 18 andre reagerte på Olaandref for et emne
Nydelige dager i vest for tiden, og dagene/kveldene går med til å bygge bod ute, men i kveld la jeg hammeren bort tidlig, tok en kjapp dusj, tanket opp med 98 og la ut på tur. Stadtlandet er virkelig en perle, og om man virkelig skal se seg om der ute trenger man mer enn bare en kveld. Turen gikk til Eltvika, Vestkapp og Ervika. Svingete småveier, flott natur, og ikke så alt for ille med trafikk, bobilfolket står nok i ro så sent på kvelden, så da ble det muligheter for litt sportslig kjøring og. Er meget godt fornøyd med bilen, B58 er virkelig en fin motor, selv om det ikke er en sportsbil går det fint å nyte svingete vestlandsveier. 🙂 Noe som fascinerer meg er gamle steinmurer og bygg, noen av de gamle låvemurene er ren kunst, og der ute er det milevis med gamle steinmurer, og dette ble gjort lenge før rotortiltens tid. 🙂 Ellers skal bilen selges, vi klarer oss med en bil, og når ingen vil kjøpe elbilen trekker dessverre denne det korteste strået, så om noen er på jakt etter kjekk bil er det bare å ta kontakt.19 poeng -
ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
Kolstad Jr. og 18 andre reagerte på Ingvaldsen for et emne
da var det sommerferie, startet det hele med en liten miniferie som ble å kjøre omveier hjem første stopp var jæren å inspisere hva @Evenlode driver med for tiden og perfekt parkering på hotellet var så innom kolega i Marnadal, have innom på biltreff i Lindesnes og måtte en snartur innom fyret siden jeg tidligere bare har kjørt forbi! kjørte alle sideveier hjem, om Åmli-treungen-Høydalsmo - Rjukan - Uvdal - Geilo-Fagernes osv istedenfor å spare vært krone å øre til garasje så sprakk jeh, kjøpt en haug med ting jeg har grublet på lenge. kuleforinger fra turner for caster og bærearm øvre fremre stag bak fra e60 m5, da med kule i begge ender. febest bærebruforinger, men i etterklokskapen kunne jeg brukt lemførder fra e60 eller oppgradert til e70 foringer som vist på ene bilde.. men de har grovere hull så må evt ha ei hylse på e39 boltene så de blir mulige å justere som før. så iløpet av sommeren så skal e39 være «ferdig» i understell. det jeg har grubla lengst på er nok skikkelig lyd i en e39, noe som tidligere har krevd endel skreddersydde løsninger du må tilpasse selv. Og tidligere har jeg jo kun bytte høytalere så derfor hatt en veldig dårlig opplevelse siden jeg ikke ga dem nok power. men heldigvis har en kar i Polen designet 6,5" til e39 som passer rett inn ! Seriøs kar som selger så dette er anbefalt. du får de både med og uten port, men ifølge skaperen så ville man miste endel midbass med portet kasse så det ville han ikke anbefale om jeg likevell skal inn med subwoofer. så ble det å rådføre seg med bassbrothers om høytalervalg ut i fra hva det var plass til og endte på følgende deler det fine idag er at det er mange løsninger for å kunne beholde original spiller, derfor ble det match forsterker oppsett. her er alt klart for montering og alt passer veldig bra! friserte originale diskantfester så alt sitter som originalt begge dører ferdig Gikk for rimeligere coax høytalere bak byggekvalitet er upåklagelig på alt fra audio fischer, lydkvalitet kan ikke jeg uttale meg for dessverre. Men veldig flott at det meste har kontakter ferdig i delefilter og element en gjorde dessverre en feil som skal være umulig, men presterte å kjøpe en iso adapter istedenfor quadlock som jeg egentlige visste veldig godt var feil. Så her ble det ikke natt og dag på lydkvaliteten samme dag. så da er det vare å vente på postgangen til riktig adapter kommer. Imens så ble det jo en oppgradering, man kjenner at det er litt krefter i dørene nå men det blir ganske fort ubehagelig om jeg skrur lyden litt opp. Det er som forventet side jeg spiller de direkte fra bm54 som har veldig lite krefter per kanal. ellers blir det nok en subløsning, type usynlig. Hadde et håp over hjulet i hjulbrønn men her er det veldig lite å gå på med vanlig gulv, om det lar seg gjøre må fagfolk svare på. ellers så er plan B å kjøpe kasse som plasseres over batteriet, hadde egentlig avtalt kjøp om ei slik kasse på finn men noen andre kjøpte den tross avtalen før jeg kom hjem fra jobb. Eneste bekymringen er om ei slik kasseløsning vil framprovosere lyder fra interiøret.19 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 18 andre reagerte på EspenM3css for et emne
19 poeng -
Den store finn.no tråden.
Marius2002 og 17 andre reagerte på Snagg30 for et emne
18 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
papertiger og 17 andre reagerte på Gabz for et emne
18 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Kolstad Jr. og 17 andre reagerte på sdhild99 for et emne
18 poeng -
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 17 andre reagerte på BMWE39turbo for et emne
18 poeng -
Vært Bimmersmedlem siden 2004, tenkte å vise frem nyeste tilskudd i BMW-familien med splitter ny i4 i fargen Cape York Green metallic; I skrivende stund er den levert Insanity Detailing for keramisk coating (Feynlab Ceramic Ultra) og pålegging av PPF på utsatte steder🤩 Planen er senk og spacere🤩 så blir det helt sikkert å gjøre flere mods etterhvert. Sjukt inspirerende å se @Saltkjelen i sving med sine mods. Får se om jeg hermer etter med noe han har gjort. #benchmark17 poeng
-
Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
Stawky og 16 andre reagerte på Eystein Ose for et emne
17 poeng