Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 11/15/25 i alle områder

  1. Endelig blei det csl-hjul på m3’n😊 liten motivasjonsboost til og begynne på den som har stått på stedet hvil i flere mnd’er nå😅
    31 poeng
  2. Bilde sier mer enn tusen ord🥰
    31 poeng
  3. Oooooog så lenge klarte jeg meg uten e65😅 kom over et kupp på finn.no. Hadde akkurat lagt på røret til en kollega når jeg fikk finn-varsel. Meldte interesse med en gang og bydde usett. Jaggu blei den min og😊 Bilen var eid av en 80 år gammel mann, og det var en noe mer teknologisk venn av han som solgte den for han. I følge annonsen var det en fullt kjørbar bil med en del elektriske feil. Bakrutevarmen hadde vist blitt kobla ut, og da blei den vist bedre. Fikk forsåvidt ingen feil på tur fra Bergen og hjem, så jeg må vel få tatt en diagnose. Anyways, det er en 2007 mod 730d i Monacoblue! Endelig en bil med litt farge😄 Den har kun gått 194.000, og er mye bedre utstyrt enn den forrige jeg hadde! Nevner bl.a ; - Comfortstoler med kjøling, varme og massasje - Elektriske bakseter med kjøling og varme - TV bak med DVD-spiller og medfølgende hodetelefoner - Comfort Access - Dynamic Drive (SOM FUNGERER😍) - Active Cruise Control - Logic7 lyd - Alcantara taktrekk, nyyyydelig - Garasjeportåpner - Webasto - Bluetooth telefon Fløy til Bergen tidlig onsdag morgen for og hente bilen. Bilen ble solgt på sommerdekk, så jeg måtte ordne meg vinterdekk før jeg kunne kjøre hjem. Har en kompis i Ølen som hadde vinterdekk og dekkmaskin, men jeg var ikke klar over hvor stor omvei det faktisk var fra Bergen😅 menmen. Når jeg kom til Bergen og skulle overta bilen, så sa selger at bilen mangla motorkraft av og til, ville ikke opp i turtall. Hadde allerede kjøpt bilen usett, så jeg håpa det var tettt DPF. Kjørecomputern i bilen viste et snittforbruk på 1,8l på mila og en snitthastighet på 20km/t. Dette tyder på mye småkjøring, og igjen stor sjangs for tett DPF. Fant en biltema og kjøpte et par flasker DPF-rens og injectorcleaner og fyllte opp tanken. Etter en 3-4 timer kjøring så blei den bedre og bedre, og etterhvert så fungerte den helt perfekt. Girer også som en drøm! Endte på et snittforbruk på 0,72l på mila over 1100km på tur hjem. og noen bilder! rett hjem på løftebukken for og skifte hjul. Dekka jeg la på i Ølen var alt for småe for bilen, men de holdt hjem. Fikk også tatt en titt under bilen, og her var det ikke mye rust gitt😁 kjøpte denne på Temu, og den fungerte overraskende bra! Passa rett på muttertrekkern, så veldig enkelt og pusse over nav mens man skifter hjul. bort med disse orginalhjula…. og på med orginale 19x8/9,5 style101! Blei mye bedre😃 disse er faktisk orginale e65-hjul og. Perfekte vinterhjul så en tur innom jobb for og vaske den😊 og så noen interiørbilder. Alt er desverre beige, men utstyret veier opp for mye. Et e60-ratt hadde gjort mye, så hyl ut om noen veit av et msport ratt, fra preface bil med nøkkel-start😅 denne skal nok få det mye bedre i mitt eie enn hos en pensjonist som så vidt har tid til og bruke den😊
    29 poeng
  4. På tur hjem i ny bil igjen. Kom over noe på finn jeg bare måtte ha.. legger ved et par høydepunkt😌😄
    23 poeng
  5. Da var vinterhjulene på både min og fruens biler endelig montert (i siste liten). Min har endelig fått seg "nye" felger jeg har hatt liggende siden i fjor. Bort med de mindre pene Style 790, og på med pene, enkle og sølv Style 662 fra G3x.
    23 poeng
  6. Nytt dekk montert, deilig å ta en tur igjen
    22 poeng
  7. Til og kun vere "kjipe" 18" så syns jeg faktisk det er ganske kledelige vinterfelger.. #makesølvgreatagain
    22 poeng
  8. Syns ikke E61 var ren nok når jeg satte den til lagring så tok den ut og gjorde det igjen😇
    21 poeng
  9. Søndagstur i komfortabel bil🤗
    21 poeng
  10. 1 mnd siden sist vask og voks. Deilig å vaske en bil som er vokset!
    21 poeng
  11. Vel oppe i Danmark svingte vi innom Løkken for å vandre litt rundt bunkerene på stranda. Fascinerende hvordan havet over tid har spist seg inn slik at bunkerene har falt ned på selve standa. Om noen tiår er de helt slukt av havet. Kult sted å besøke om man har god tid til ferga 😀 Også ender turen her, en fantastisk flott tur med mange flott opplevelser. Masse god mat, flotte folk, mye latter og ikke minst nydelige steder 😀 Angret ikke på at jeg tok X5 på denne turen, synes den gjorde en god jobb. Gleder meg til neste års tur allerede 👍
    21 poeng
  12. Det gjelder og utnytte plassen i garasjen, når begge har blitt avregistrert. Ble parkert vel nært.
    21 poeng
  13. Nesten tørt på veien, så da må M3en luftes en tur. S6en til kompisen er også fin.
    20 poeng
  14. Vi beveger oss opp i rene månelandskapet.. 2778 moh…stor høyere går det ikke å komme med bil i Europa. Beklager for fingermerkene, blir sånn med disse moderne tochskjerm bilene… Jeg anser meg som en kar med god kondis i min beste alder, men i 2800 meters høyde er lufta så merkbart tynnere at du blir andpusten av å gå 200 meter. Opp her sykler folk, hatten av sier jeg bare.. Effekt messig så virker ikke X5 så plaget av den tynne lufta, men E63en med sugemotor mistet vist litt ork i denne høyden. Også kjører vi nedover igjen.. Ble første bensinfylling siden før vi begynte å kjøre i Alpene. Litt imponert at etter så mange fjellpass så havner forbruket på 0,89 l per mil. Har ikke ladet annet enn det bilen har regenerert selv. Av 614 km så har 251 km vært elektrisk, har altså kjørt distansen Arendal-Oslo i konstant nedoverbakker 😂 Målet var å komme seg inn i Tyskland slik at vi kommer oss litt oppover igjen. Så da var det inn i Sveits igjen Breie fine motorveier, men vi tar det med ro her. Sveitsere her helt gale etter fartssyndere 😬 Etter en ganske lang dags etappe så endte vi opp i en liten tysk by jeg ikke husker navnet på en gang. Det ble litt banking på Autobahn, X5en gir seg på 249 km/t på speedometer, som er 244 km/t på GPS. Liten raste stopp… …på grunn av det her… Eurokai i Hamburg er i business. Jeg som kjører så mye i Europa burde bytte navn til Eurofredrik 🙃 Vel fremme ved hotell i Hamburg ble det klaget på at at det var så trangt i parkeringshuset… …skjønner ikke hva de snakker om 😬 Ikke noe å si på hotellrommet iallfall 👍 Neste dag startet med litt kø… Før alle bilene bare forsvant… Så da satt vi cruisen på hyggelig marsjfart. Det var ikke ofte jeg var under 200 km/t mellom Hamburg og Flensburg. X5en er dog bra tørst med snittfart på 200 km/t… Men likevel kom jeg meg fra Hamburg til Arendal på en tank bensin, hvilke andre ladbare hybrid SUVer med sekser klarer det? Det obligatoriske handlestoppet 👍
    20 poeng
  15. De hadde en ganske artig utstilling av konseptbiler her. Jeg fikk av kona boksettet BMW behind the scenes til jul og her omtaler de mange av konseptbilene som sto utstilt. I følge boka så var denne her nesten produksjonsklar og basert på F01. Men den globale finanskrisa i 2008 gjorde at den ble skrinlagt…bittert…så bittert når vi vet at den "krisen" var over året etter. Etter München og litt ut på kvelde så durte vi videre mot ett annet kjent sted… Jeg måtte jo dra med meg reisefølget innom Alpina 👍 Verdens raskeste dieselbil 😎 Alpina produserer på maks kapasitet nå får BMW tar over, det er åpenbart at mange vil ha "ekte" Alpina foredlet i Buchloe 👍 Bakgården er ett bevis på dette.. I Buchloe kan man finne en random parkert Alpina hvor som helst Kvelden ble avsluttet med en av mine livretter når jeg er i Tyskland. Currybratwurst, her med ekte curry saus 👍 Neste dag starter med litt vask… Før vi ruller mot Bregenz i Østerrike for litt drivstoff 👍 Vakre Bodensee, må ned hit med familien en gang 😀 Koser meg med Bayern 3 på radio og cruiser mot Sveits og Alpene 😀 Også ble det litt kaos, rett før vi skal begynne å kjøre opp i fjellene så rota vi oss inn i en labyrint av en småby 😂 Vi fikk samlet troppene og måtte finne letteste vei ut.. Men først ett lunsj stopp. Jeg har medbrakt og maten nytes fra "lastelemmen" 😀 Fortsettelse følger…
    20 poeng
  16. Antagelig siste berøringsvask på en stund. Måtte benytte sjansen når det var mildt og sol, til tross for julebord i går kveld 😆 Litt seigt å vaske bil da, men godt å få det gjort 😅👌
    20 poeng
  17. Måtte jo ta 6eren når den var ledig 😎
    19 poeng
  18. M5 CS med "brutal full service", så dette må da være tidenes tryggeste bruktbilkjøp, for her har mekanikerne gått fullstendig amok.
    19 poeng
  19. Plutselig ble det august, og vi hadde begge bilene til fjells, noe vi veldig sjeldent gjør. Gammel (nederlandsk?) brannbil på vei mot Odda. Traff også en bil fra Tunisia rett etter. Grunnen til to biler til fjells var at jeg skulle til Stavanger søndags kveld. Tok derfor en omvei i finværet. Her parkert ved gamleveien over Dyrskartunellen på E134. Oppi fjellet er er faktisk en av norges eldste veituneller av alle ting. bygget i 18-blomkål eller noe slikt. Har kjørt forbi her mange ganger uten å vite om dens eksistens. Nydelig vær over haukeli, med temperaturer godt over 20-tallet. Svinger av mot Hovden. ...og fortsetter nedover Setesdalen. ...og kjører Suleskard ned mot Jæren. Første gang jeg har kjørt denne veien. Flott vær, lite trafikk og generelt en vellykket tur. En Daweoo Espero jeg traff på. En av få, om ikke eneste på norske skilt. Disse var det veldig mange av på slutten av 90-tallet her jeg bor, når er alle vekke og glemt. Min lokale Opel-forhandler hadde 60-års jubileum tidligere i høst, og hadde funnet frem litt forskjellig. Opel Vectra GTS gått 31000km. Vectra B, gått 49000km. Hatt en eier, for å så blitt kjøpt tilbake av forhandleren i nyere tid. Mitt første år med lappen var i en slik. Corsa B. Eid av hun som kjøpte den ny, nå gått 48950km. Er i "daglig" bruk. Omega B, en eier, kjørt 29000km. Astra coupé (eller "Opel Bertone" som eierne sier), 41000km. Opel Commodore Voyager. Finnes kun som 1981-modell, og kun laget i 3500 eksemplarer. 1978 Ascona. Hatt en eier frem til i dag, kjørt 68000km. Var også et lite Amcartreff i "bygden" samtidig, men det regnet vekk dessverre.
    19 poeng
  20. @Skulebollen Japan er vel det siste i landet i verden jeg ville vært skeptisk til å kjøpe bil ifra. Japanere er ett litt annerledes folkeslag, alle som har reist litt i verden (og klarer å skille en Japaner fra en Kineser) vet at disse folka er ganske unike. Det japanske samfunnet bygger på enormt høy tillit, respekt og renslighet. Folk låser ikke dørene sine, lommeboka kan ligge på bardisken og eiendelene sine tar man eksepsjonelt godt vare på. Bil er ett statussymbol og tilstanden på denne reflekterer hvordan du er som person, derfor tar de aller fleste Japanere stor stolthet i å ha ren og strøken bil. Du har helt sikkert Google translate på telefonen din som hjelper deg med oversette bilens papirer. Problemet med å kjøpe E32 750i fra Europa er at du kan nesten være sikker på at den har hatt en klassereise i løpet av sine 35 år. Det startet gjerne bra hos en bankdirektør i Frankfurt, pendler frem og tilbake langs Autobahn samt ferieturer til Gardasjøen. Så blir E38 750i lansert og vår E32 blir byttet inn og havner nå hos en entreprenør i Baden Wuttenberg, derfra går den videre til en tyrkisk teppeselger i Hamburg som får fetteren sin til å utføre vedlikehold i kjelleren til mora, derfra går det videre til en hallik i Berlin som kjenner en fyr som har en bror som har en svoger som skrur km teller fra 297 000 km til 145 000 km. Så går ferden til Norge hvor den kjøpes av Kjell på Vinstra som driver med kjøp og slag av gull, den går derfra raskt videre til Mohammed på 22 år i Oslo, her stjeles den av Tveitagjengen og brukes i ett ran. Mohammed vil ikke ha bilen tilbake etter at David Toska og vennene hans har brukt den som askebeger. Bilen havner hos en polsk bruktbilselger i Fredrikstad som stiller km stand tilbake fra 236 000 km til 145 000 km. Freddy "dop dealer" fra Arendal kjøper bilen og ragger rundt på Sørlandet og leverer "varer", Freddy havner i fengsel så bilen står i carporten til mora hans på Saltrød i 2 år. Bilen selges så for å gjøre opp gjeld til en annen lokal kjeltring fra Froland, bilen havner så hos en Litauer som kjører den hjem til Litauen for en god lakk strekk. Bilen ser bra ut nå og kjøpes av Glenn, en BMW entusiast fra Ålesund som betaler 189 000,- for en pen 1990 E32 750i som kun har gått 157 000 km og har strøkent servicehefte.
    19 poeng
  21. Innså idag at jeg har nesten lik midtkonsoll foran og bak i bilen😎😂 dagens rareste flex
    19 poeng
  22. Liten status herfra, før man går inn i en dvale periode i vinter 🙂 - E65 730d har fungert som bruksbil i sommer. Ikke til hverdagslige oppgaver, men på lengre turer og noe til-fra jobb. 8000 smertefrie kilometer har det blitt. Fikk seg en grundig vask og polering før den ble parkert hos min far. Der står den trygt og godt til våren - E34 530i ble hentet ut fra vinterlagring tidligere i år og har fått noen kilometer på seg. Ikke mye, men et par søndagsturer har det blitt. De originale BBS RC felgene har blitt restaurert til perfekt stand hos Oslo Felgretting i sommer. Nye dekk er også montert. Dette ble jeg veldig fornøyd med. Den har også vært på eu-kontroll. Første gang siden 2010. Et par mangler ble det, men ingenting alvorlig. Bremseslanger, lavt kokepunkt på bremsevæske og div lysfeil. Dette blir utbedret i vinter før etterkontroll og registrering til neste år. Da skal denne få strekke på beina etter mange års stillstand. - E32 750i har blitt flittig brukt i sommer etter godkjent eu-kontroll i våres. Denne skal få noe ytterligere kosmetisk stell i vinter. Denne blir bare bedre og bedre Stor forskjell fra da vi hentet den fra låven tidligere i år. Før det så har den stått stille siden 2009/2010. Sist eu-godkjent i 2008.
    19 poeng
  23. Vel framme på for en helg på Haukeliseter, trygt parkert innerst i bakre hjørnet på parkeringsplassen. Brukte ca en tank med spylervæske på vei opp fra Stavanger. For et lokomotiv denne bilen her er. Kona sine ord «jeg elsker denne bilen på langtur».
    19 poeng
  24. Spontankjøpte en 2019 i3s 120Ah i Bergen på lørdag. Den ankom i kveld med Gire. Det er en Fully Charged med komplett servicehistorikk. Syns den var kul i hvit. Blir mye vasking i vinter 😄 En rask inspeksjon viste 2 utslitte dekk, ett dekk montert med innsiden ut, en kantkjørt felg, ett knekt jekkfeste, knust plate under, rift i belte og et comfort access-håndtak som ikke fungerer. Handlet fra merkeforhandler så satser på å få noe av det dekka. Ankom med 1km rekkevidde så måtte lade litt. Dette var heldigvis veldig mye enklere enn sist jeg hadde i3. Kortbetaling. En kjapp vask må til Får stå ute første natta.
    19 poeng
  25. Søndagshine og ferdigbilde :
    19 poeng
  26. Blir en del avspylinger med travle dager, men da er det jammen godt med keramisk coating som gjør den ren på 1 2 3 Bikkja godkjenner resultatet også 😅 Må si det alltid gledes til å ratte denne hver eneste gang. En bil med mer splitta personlighet skal man lete lenge etter.
    19 poeng
  27. Orjan

    Den store finn.no tråden.

    Twilight purple er vel kanskje ikke førstevalget for en 5-serie, men denne var lekker! 2018 BMW Alpina (G30) B5 BiTurbo for sale by auction in Dubai, United Arab Emirates
    18 poeng
  28. Har fått kjørt m3 en del nå. Fryktelig trangt for fruen i fremsetet når barnestolen står bak, så den er nok litt for kort til og funke som fullverdig familiebil. ( g31 er også trang, men bedre ) Har kjørt kun på BF 95 så langt, og bilen kommer seg fint ned på 0,7-0,8 på langtur. Og girer fint opp i 8. Gir i 85-90km/t. Så min bil reagerer tydeligvis annerledes enn @Lars Ssin😅 Ellers veldig greit med 4wd på vinterføre, og fryktelig artig at man kan skru det helt av 😬 Tar meg dog ikke råd til nye bakdekk, så 2wd funksjonen blir kun brukt på snødekte veier 😅 En veldig trivelig bruksbil uten tvil! Men for min del som er godt fornøyd med en g31 som bruksbil, så blir denne litt for god/tam/snill til og vere Min type "entusiastbil" Vekten er utvilsomt negativ. Det er ganske sykt og tenke på at jeg nå har hatt 3 (4) personbiler i G serien. G11, G31 og G81. Og av disse 3, en luksus suv og en svær stv. med stor tung dieselsekser. Så er det den minste av dem, sportsbilen(!) Som er tyngst. ( vognkort vekt ) Den kjører dog utvilsomt langt bedre. Bilen min fikk av Sulland Tromsø fjernet spjeld på eksosen bak, for og få maks lyd hele tiden. Syns dessverre fortsatt ikke at lyden er noe og skryte av.. Igjen deilig med 6er lyd fra Bruksbilen, og man blir lykkelig av og høre brumming i det daglige. Men lyden gir ikke nok som ren kosebil Og til dere som skryter av elbil med varmepumpe.. Når det er kaldt ute er det 10 ganger bedre og gå ut og starte bilen, så gå inn igjen og høre bilen stå og bromme mens den tiner, istedenfor og trykke på webasto eller en varmepumpe 😇 Fikk tilsendt ett videominne fra en kompis her forleden dag. Den oppsummerer egentlig ganske greit hvorfor jeg er opptatt av lyd 😅 ( Høør oppgiringen under sladd midt i sving! ) Snapchat-2055375659.mp4 Jeg skal kose meg med m3 noen mnd.er til, men er ikke i tvil om at den kommer for salg til våren. Det er ikke bilen sin feil, men mine preferanser😅 Legger ved ett bilde av bilen i sitt rette element.
    18 poeng
  29. Vi fortsetter der vi slapp 😀 Vi kjører videre oppover i høyden mot Oberalppass, ca 2045 moh. X5 og 740d kjøler seg ned, var godt og vel 30 varmegrader denne dagen så dere kan sikkert høre kjøleviftene igjennom bildet 😂 Men for å kjøre oppover så må vi også kjøre nedover, da mot Andermatt 😀 Andermatt kommer til syne, og opp i fjellene ca midt på bildet så ligger Furka Pass. Vel nede i Andermatt burde jeg som den James Bond fan jeg er parkert bilen på det berømte stedet hvor Sean Connery i Goldfinger slipper av sin kvinnelige forfølger som han nettopp har presset av veien. Flaks at jeg stoppet her sommeren 2024 og tok dette bildet da 😅 Vi kjører oppover, i fjord kjørte vi Furka Passet motsatt vei så nå har jeg kjørt det begge veier. Kan min X5 være den eneste X5 i Norge som har kjørt Furka TO ganger? 😂 Vi havnet bak en BMW bande fra UK. E36en der forsøkte å stikke fra meg opp bakkene der, men 45e’n var sterk i klypa gitt. Gøy var det uansett 👍 På toppen av Furka 😀 Så bar det nedover igjen. Ved det berømte Hotel Belvedere i svinge var det så mye folk og biler at vi bare kjørte videre. Så igjen så var det flaks at jeg i 2024 fikk stoppet der og tatt bilde av bilen 😀 Vi ruller nedover.. Fascinerende å se Furka og Hotel Belvedere på avstand.. Tok ett lite ladeeksperiment, hvor mye strøm kan jeg regenerere inn på batteriet ved å bare rulle ned ett fjell. Startet med tomt batteri på toppen. Nådde ca 35% bare ved å rulle og bremse, motoren var helt av. Ikke lenge etter gikk det oppover igjen 😅 Nå mot Grand St Bernard passet. 330’en i godt driv 👍 La det være helt klart, G05 er ingen sportsbil. Men når man senker den ett hakk på luftfjæringen, kjører i Sport Individual med riktig oppsett og sjalter med hendlene på rattet så sitter den solid på veien opp disse løypene her for hva slags bil den er 😀 Vel på toppen så blir dette vårt hotell for natten 👍 Passet går bokstavelig talt rett forbi hoveddøra til hotellet. Bilen får hvile, den har hatt mye motbakker i dag 😅 Mørket faller på, men bilder yter ikke omgivelsene her rettferdighet 😀
    18 poeng
  30. Det er tørt og fint ute for tiden, da kjører vi Alpina til jobb 😀
    18 poeng
  31. Har alltid savnet armlene/midtkonsoll på bilen. Litt usikker om m5 fikk dette originalt? Uansett, fikk kjøpt ett sett armlener ifjor, men grunnet skepsis til og potensielt skade og gjøre noen sjeldent bra førerstoler uoriginale. Tok jeg bevisst en sesong for og kjenne om savnet var reelt😅 Noe det utvilsomt var.. Så da var det bare og røske ut og skjære i veg. Hullene til fester i metallet er der, så jobben er enkel og grei, kun skjære vekk skum, skinn og litt av bakplaten. For så og montere igjen. Umulig og se at det er skjært noe når armlene er på plass Ferdig montert Og endelig resultat, ferdig renset og behandlet😏
    18 poeng
  32. Å glede seg på andres vegne .. Jeg har en barndomskamerat som er like autofil som vi som er her . Han er det Ford som gjelder ,selv om han kjører Bmw og iblant 😊 Hans våte drøm er en skikkelig Escort MK 1 med breddere og sugemotor i klassisk Ford stil i høyt turtall. Han har alltid sittet på gjerdet og prioritert alle rundt seg og seg selv sist. Var hos han for en stund siden og sa nå må du pinadø få kjøpt deg en grom Ford for husk en ting ,ikke noe selvfølge at du kan det om halvt år . Og nå har antageligvis skaffet seg drømmen og det synes jeg er så gøy . At noen som får skaffet seg drømmen og får oppfylt ting liker jeg. Gammel Escort er bøllete: Dog er det M5 pris på de og jeg er jo ikke i tvil hva jeg hadde valgt ,men den diskusjonen trenger vi ikke ta.😅
    17 poeng
  33. Så har man vært en tur i havet på jobb igjen. Ble seff flere dager med WOW denne gang og. Med påfølgende tråling på nett. Jaggu dukket det opp ett par 408M felger på Finn. Har vært på leit etter disse en stund. Lette, enkle og fine felger. Er originale vinterfelger til M5. Alle er 9x19» med ET 32mm foran og ET 25mm bak. Var piggdekk på dem, men skiftet over de nye Hakkapeliitta fra 7 serie felgene. Hmmm…. Beklager Saltkjelen for nok en gang og kopiere deg i felgvalg, men til mitt forsvar har jeg både sommer og vinterfelger i en tomme mindre samt jeg kjøpte faktisk nye 408M felger i 2012 til min da nye hvite F11 den gangen 🙈😉. AC Schnitzer fjærer og stag har og ankommet i posten. Men må finne noen som kan montere for meg. Mens jeg var på jobb, var bilen inne hos Hedin på div. garantiarbeid. Fått lakkert 3 dører pga. zinkslipp/bobler. Skiftet EGR kjøler og airbag.
    17 poeng
  34. Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    Ser tilbake på bilder fra 2022, ser frem til sommeren 26. Kribler alt i høyre beinet.
    17 poeng
  35. Hotellrommene var enkle og greie 👍 Neste morgen var skikkelig duggfrisk 😀 Vakkert med morgensolen som skinner på fjelltoppene En gammel Maserati ankom hotellet etter oss. Den har som dere ser i beste italienske stil lagt fra seg ett "visittkort" på bakken 👍 Vi ruller nedover og mot Italia.. Dette er skikkelig Italiensk, liten Agip bensinstasjon med utendørs verksted 😀 Mont Blanc Også går det oppover igjen… Jeg husker faktisk ikke helt hva dette passet het, men det var på veien mot Col D I’lseran. Etter hvert kommer vi over tregrensa Ett ganske dødt vintersport sted. Men vi ruller videre mot Frankrike 🇫🇷 Vi kjører igjennom ett søvnig Val D’isere De er opptatt av estetikk her, tenk dere sånne lyktestolper i en norsk by. Nei kontainer, ugress og istykker brøytede kantsteiner er det som møter turister i Norge. Så begynner vi å kjøre for alvor opp i høyden. Langt der nede ligger Val D’isere
    17 poeng
  36. Tenke jeg skulle legge ut litt fra årets guttetur til Alpene, det har blitt krevd og etterspurt av flere og det er jo hyggelig 😀 Vi har på en måte gått litt lei av Nurburgring, særlig siden de fleste av oss ikke har biler som er egnet til ringen i år så ble det kjøretur til Alpene i stede. Ett fint avbrekk synes jeg, Ringen kan man alltids reise til igjen når man har egnet redskap. Jeg valgte å kjøre X5 da jeg rett og slett ville kjøre en bil med moderne teknologi og komfort. Har kjørt flere turer nedover med Alpina og 130i’en så nå var det på tide å kjøre på guttetur med en moderne bil 😎 Spurte pent og fikk stå på trailerdekk 👍 Grei overfart, seilte forbi ett krigsskip i horisonten 👍 Forbausende rolige veier nedover i Danmark 😀 En liten benstrekk i Danmark Vel fremme i Flensburg ble troppene samlet 😀 Det er stort utvalg i BMW 😂 Etter ett bedre måltid her så suser vi videre, for dere som har kjørt nedover og vet hvor køen starter nord for Hamburg. Vi kjørte køfritt helt hit…ved inngangen til Elbtunell 😳 Har seriøst aldri opplevd å kjøre igjennom her uten kø.. På andre siden durer vi nedover A7 i retning Wolfsburg hvor første overnatting skjer. Neste morgen kommer jeg ut og blir møtt av dette synet… Jeg starter umiddelbart å saumfare bilen og jadda…faen satan altså!! Er liksom ikke noe tvil om at idioten har vært inni min bil 😡 Jeg tar masse bilder selvsagt og gjør meg klar til å begynne å banke på hotell dører. Jævelen skal finnes før han rekker å forlate hotellet, nå er vi syv brautende Sørlendinger klare til "Manhunt". Men fyren dukket plutselig opp av seg selv da han skulle reise samtidig som oss. Han skyldte på mørkt og dårlig sikt, greit nok. Viste seg at bilen var en leiebil og at skaden uansett ville bli rapportert ved innlevering. Så vi utvekslet kontaktinfo, jeg fikk ta bilde av all dokumentasjon og så reiste vi videre mot München 👍 Vi ruller inn i BMW sin hovedstad 👍 Tok ikke bilde av bilen for "Vier Zylinder” bygningen, men jeg tok ett bilde her i Juli 2024 da vi var her på vei til sommerferie i Italia 😀 Jeg har fast plass i kjelleren på BMW Welt, her står jeg alltid. De har til og med satt opp en F sånn at folk vet at dette er Fredrik sin plass 👍 Ikke så mye spennende her nede i dag, men diesel is still king i Tyskland. En lekker i4 med tre liters sekserdiesel, eller 430d om du vil 😀 Eller blir G26 for stor, hva med en 220d Gran Coupe? Golf med "Alpina" skilter 😉 Fikk som første på Bimmers lagt øynene mine på iX3 live, tenk meg av alle personer inne her skulle de denne først 😂 Jeg likte disse her bedre, men så var det de pengene da… De fleste i turfølget hadde aldri vært her så vi måtte inn på museumet også. Jeg for min del bare skummet igjennom, har vært igjennom dette museumet intet mindre en seks ganger, selv min fem årige datter har vært her to ganger 😂 Denne tar jeg bilde av hver gang, men så er det til gjengjeld kanskje den kuleste utstillingen på hele museumet. 5er rommet. Eller som han ene sa "Faen, her var det mange fine delebiler" 😅 🤮🤮 Legende 😎
    17 poeng
  37. S-Bullaren

    i4 tråden

    SC 2026 M Sport Pro M60 fully individual Oppgradert meg fra en 2023 M50
    17 poeng
  38. Vintermodus 😀 Lot spacerne jeg brukte med sommerhjulene stå på. Foran sitter hjulene ganske greit, men bak skulle vært lengre ut. Eventuelt mindre eller fjerne de foran 🤔
    17 poeng
  39. Ute i lyset etter en rask runde polering. Så fikk jeg besøk av noe annet tøft.. Manuellgiret GR Supra 😍👍 Dette er grisetøft. Og at det brukes på vinteren er enda tøffere 💪
    17 poeng
  40. Da var endelig tiden inne, ny bruksbil på tunet 😊 Subaruen har gjort en formidabel jobb de siste 3 årene, men nå trenger jeg bil som kan trekke et par tonn henger, samt har jo lysten etter noe litt mer "komfortabelt" vært tilstede en stund..😅 Ble selvfølgelig spontankjøp i blinde, men angrer absolutt ikke. Hentet denne på Skreia på fredag og fikk meg en skikkelig kjøretur hjem til Mo (90 mil). 08' mod. produsert i 07. Norsksolgt 530xd med 159000 km. Valget falt på akkurat denne, da km. standen var særdeles fristende, samt hadde bilen i praksis bare 1 eier. Den har også komplett servicehistorikk og er pedantisk oppfulgt hos Bavaria på Skøyen fra ny! 😇 Så elefanten i rommet🐘 Sølvgrå, ikke M-pakke og lyst interiør. Vel, en kan vel ikke få alt en ønsker alltid😉.. Liker den jeg, på et vis, ser veldig gubbete ut med akvariumsglass og blanke lister, og slik ska den få være 😂 Meget fornøyd så langt, rett og slett nydelig kjøremaskin. ikke spesielt godt utstyrt, men det meste jeg hadde på ønskelisten (i tillegg til motor og drivlinje som var et must da..): - Sportsstoler -Sportsratt - Panoramatak - HiFi (676) - Krok - Navi Pro Jeg så spesielt etter biler uten alt for mye mikk-makk utstyr, f.eks EDC, el-bakluke, dynamiske lys ++.. Dyre ting og bytte/reparere.. Så her kommer et par bilder tatt i forbifarta, har ikke fått vasket og stelt enda.
    17 poeng
  41. Det går ikke så veldig radig for seg om dagen. Planen var egentlig å fikse E60-en rimelig kjapt og holde på med E61, men det har i kjent stil sporet av. Blant ting som skal byttes på E60-en er foringen til girkasse/transferkasse. Det spesialverktøyet jeg bestilte har brukt 2 måneder på å komme til meg, men nå er det endelig på plass: Faktisk har jeg endt opp med 2 stk. fordi selgeren antok at sendingen ble borte underveis og sendte meg et nytt ett etter at jeg klaget, så kom begge omtrent samtidig. Typisk. Ellers er det alltid noen overraskelser å finne under en gammel bil. Meca skulle spare den forrige eieren for nesten 2000 kr på en jobb som totalt endte opp nord for 30k. Dette ved å kjøpe Febi fremre mellomaksling fra GS i stedet for original BMW. Kjempegreier: Trøsten får vel være reklamasjonsfrist på 5 år om den skulle blir dårlig. Med bilen hengende på bukk og deksler fjernet var det lett å få øye på flere oljelekkasjer: Bunnpanna på kassa så litt svett ut. Hadde ikke planer om å bytte olje på kassa helt enda, ettersom det skal ha vært gjort en gang før i tiden på denne bilen, men etter å ha lagt en plaspose under og samlet opp såpass med olje på noen få dager er ikke det så mye valg nå: Da henger bilen der den henger: Var litt mer å gjøre for å få den opp på "mitt nivå" enn det jeg hadde håpet på (hilsen "sjokkert mann" som har en bilpark der snittalderen ligger på snaue 21 år). Så nå blir det til at den får en litt mer omfattende runde med vedlikehold enn først estimert. Er jo ikke umulig at denne blir værende i typ 10 år, så kanskje best å banke gjennom mest mulig nå med en gang enn å vente på at ting skal gå i stykker. Er heller ikke sånn at prisene på deler går ned om dagen. Ut med riksdaler og inn med pakker: Og 50 kg til på vei fra en kjent sjappe i Tyskland: Ellers har jeg fått dratt hjem en kompressor som ikke vekker hele nabolaget når jeg finner på å fylle luft i dekka kl. 02:00 om natta: Laget i Kina, så er ikke sånn 100 % old school ABAC og ikke sånn kjempestille, men mye stillere enn den nåværende fra Stanley. Fikk den til en pris jeg kan leve med, så sier meg fornøyd. Da blir det ut med bråkebøtta her: Ellers nærmer E61 seg stadig 300k på telleren: Den hadde noe tull med strømtrekk som startet i sommer, men IBSen har slått inn og koblet fra "ting og tang", så det har fungert som det skulle - resatt klokke og feilmelding på strømtrekk, men en bil som fortsatt starter selv om den har stått i to uker. Tipper det er ledningsnettet bak som er på tur. Jeg skal innom der allikevel og "holde på", så har ikke prioritert dette helt enda. Nå har det gitt seg, men i stedet har Webasto klikka og låst seg igjen 🙃 For å avslutte med noe positivt så er endelig bremsene 100 % etter jobben jeg gjorde i vår. Overhalte stempler i calipere og nye skiver + klosser. Nå biter den skikkelig når man tråkker på pedalen og det er ingen risting ved noen hastigheter.
    16 poeng
  42. Aiaiai! Ung mann med kort eiertid på M-bil!! Du tikker alle boksene! Trist sak 🤷
    16 poeng
  43. Litt hogst på hytta, jaggu meg 10 blå her oppe ved Åmli gitt 🥶 blir fin himmel av slike temperaturer dog. Traff på en stakkars i4 i samme ærend, rett sag (i mine øyne) men kanskje ikke helt gull for bilen dette her 🫣
    16 poeng
  44. Neste dag skulle 1M-gjengen ta en runde rundt banen. Det varte og rakk. Rett fra TOCA Touring Car Championship på PS1. Dette må være noe av det tøffeste jeg har sett noengang. Håper film og lyd virker. 1f87794b-2039-4b81-807c-5ef86e9bf234.mp4 Tøff stjernebil. Og plutselig er vi godt oppi Tyskland på vei hjem. Startet fra ringen rundt 05:30 på morgenen. Kjørte direkte til Hirtshals med et eneste stopp (pluss et bensinstopp rett før Hirtshals for å slippe å fylle tanken med en gang i Norge). Deretter Fjord FSTR til Kristiansand. ...og om noen skulle lure er det faktisk jernbaneferjekai i Kristiansand. 🤓 Deretter strake veien hjem, og 17 timer og 1322km senere var jeg på plass i garasjen. Tilbake til hverdagen, en småstylet Lada. Er langt mellom disse nå. Få vekk tyske fluer. ...og påfyll av litt 98 som forberedning til vinterlagring.
    15 poeng
  45. Da var den klar for salt å morro:)
    15 poeng
  46. 19» vintersko på og slutt på teinesesong🦞🦀
    15 poeng
  47. Ny gubbræser da.. 👍 1-eiers 08' 530xd med 159'k km.
    15 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...